Hvorfor ikke

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Hvorfor ikke

Legg inn av John Idar Bakke »

Hva slags tanker gjør dere dere når dere står og jobber ved mikseren med et kult band, og alt er helt fett! Så kommer det en person bort og skriker noe om at "det er for høyt" eller "hvorfor hører jeg ikke vokalen "eller noe lignende. Hva tenker dere da?
Bare nysgjerrig...
:twisted:
John I
Brukeravatar
Stig Kamonen
Site Admin
Innlegg: 92
Registrert: 05 jun 2003, 13:27
Sted: Høyanger
Kontakt:

Legg inn av Stig Kamonen »

Jeg tror jeg har funnet løsningen. Ta på deg en t-skjorte som har påtrykt: under opplæring! Det ville nok hjelpe litt. Om ikke, lat som du ikke hører eller forstår en dritt av det personen sier. :lol:
En dag skal jeg finne ut hvor en slik tulling jobber, springe inn på kontoret hans, hyle og skrike om at det går da ikke an å ha det slikt på et kontor og i tillegg skjelle mannen ut etter noter!
Stig K.
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Godt svart Stig, selv om jeg mener å ha hørt den løsningen før.. Noen flere? :wink:
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Hva man tenker bør man vel egentlig holde for seg selv da det sjelden egner seg på trykk, men det greieste er jo egentlig bare å si "jaja sånn har det altså blitt" eller liknende.

Og når jeg tenker meg om er det ingen som har sagt noe de gangene jeg har hatt på meg den geniale t-skjorta jeg fikk fra Henrik påtrykt "technician, NOT magician" på ryggen.

Har ei dame som er på alle konsertene vokalisten i Farout Fishing gjør(solo prosjektet hans som aldri er solo), som ALLTID kommer og klager over ett eller annet. Hvorfor har du ikke mere klang på stemmen?(fordi han kan synge og ikke skal ha mer klang på stemmen), hvorfor hører jeg ikke hva han synger? (fordi nå er det vreng på vokalen og det er ikke meninga at du skal høre teksten) etc etc. Tror hun snart begynner å skjønne at det ikke hjelper å komme med sutring, da det ikke forandrer noen som helst ting. Kanskje jeg skal tilby henne å gjøre jobben neste gang?
Sist redigert av Mads Størkersen den 26 aug 2003, 11:20, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Man har da alltids denne, da... http://www.hkaudio.com/contact/roadwear/AnswSH_D.jpg

Bjørn :wink:
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

rød L på ryggen ja... det hadde vært noe!

I mangfe tillfeller pleier det å hjelpe å "skru litt" på f.eks. vokalen og forhøre seg: "er dette bedre for DEG?"
Uten egentlig å ha skrudd på noe som helst pleier svaret å bli: "Ja, detta begynner å ligne no!"

works every time.. eh..he :lol:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Johan Berntsen
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 18 jun 2003, 11:30
Sted: Oslo

Hvorfor ikke?

Legg inn av Johan Berntsen »

Det er vel ikke et enkelt svar på denne problemstillingen.
Smaken er som baken. Ingen har samme utgangspunkt som deg. Spesiellt ikke de som kommer bort til teknikeren under konserten og skal melde.
Jeg mener den som mener noe skal få bevise at det er kjøtt på anklagen før jeg gidder å bry meg. Folk som kommer bort og er direkte uhøflig, eller som roper alt de har rett i øret mitt vil jeg helst bare skal dø en sakte voldsom pinefull død. Men i de tilfeller der vedkommende melder noe interesssant så pleier jeg å takke for tilbakemelding. Uansett hvorvidt jeg er enig eller ikke. Så lenge de tror de har rett, går de bort mye fortere.
Brukeravatar
Børre Leinebø
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 05 aug 2003, 17:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Børre Leinebø »

Stig Kamonen skrev:Jeg tror jeg har funnet løsningen. Ta på deg en t-skjorte som har påtrykt: under opplæring! Det ville nok hjelpe litt. Om ikke, lat som du ikke hører eller forstår en dritt av det personen sier. :lol:
En dag skal jeg finne ut hvor en slik tulling jobber, springe inn på kontoret hans, hyle og skrike om at det går da ikke an å ha det slikt på et kontor og i tillegg skjelle mannen ut etter noter!
Stig K.
Jeg mener du burde begynne å bruke skjorta du fikk når du blei 30 jeg Stig. Da er det sikkert ingen som klager lenger... :D
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Lag deg ei t-skjorte der det står:

Skru opp - 50 kr
Skru ned - 50 kr
Antall knapper på miksaren - 50 kr
Passe på jakke/veske - 50 kr
Passe på øl/vin - 0 kr
Høyre på meiningar - 500 kr
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Trond skrev:Lag deg ei t-skjorte der det står:

Skru opp - 50 kr
Skru ned - 50 kr
Antall knapper på miksaren - 50 kr
Passe på jakke/veske - 50 kr
Passe på øl/vin - 0 kr
Høyre på meiningar - 500 kr
Burde ikke dette være en slags medlemsbevis for alle lydforums deltakere? Jeg sparker den ballen videre til dere med litt initiativ der ute... :D

J
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

John Idar Bakke skrev: Burde ikke dette være en slags medlemsbevis for alle lydforums deltakere? Jeg sparker den ballen videre til dere med litt initiativ der ute... :D

J
Skal sjekke ut litt pris på dette når jeg er tilbake fra utlandet (det store, du vet) til uka...
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

EQ-Dvergen skrev:
John Idar Bakke skrev: Burde ikke dette være en slags medlemsbevis for alle lydforums deltakere? Jeg sparker den ballen videre til dere med litt initiativ der ute... :D

J
Skal sjekke ut litt pris på dette når jeg er tilbake fra utlandet (det store, du vet) til uka...
Det store intet?... også kalt bushland?
:) J
Brukeravatar
Stig Kamonen
Site Admin
Innlegg: 92
Registrert: 05 jun 2003, 13:27
Sted: Høyanger
Kontakt:

Legg inn av Stig Kamonen »

John Idar Bakke skrev:
EQ-Dvergen skrev:
John Idar Bakke skrev: Burde ikke dette være en slags medlemsbevis for alle lydforums deltakere? Jeg sparker den ballen videre til dere med litt initiativ der ute... :D

J
Skal sjekke ut litt pris på dette når jeg er tilbake fra utlandet (det store, du vet) til uka...
Det store intet?... også kalt bushland?
:) J
Kanskje han skulle ned på kontigenten, bak Belgia vettu..
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Stig Kamonen skrev:
John Idar Bakke skrev:
EQ-Dvergen skrev: Skal sjekke ut litt pris på dette når jeg er tilbake fra utlandet (det store, du vet) til uka...
Det store intet?... også kalt bushland?
:) J
Kanskje han skulle ned på kontigenten, bak Belgia vettu..
Jeg trodde Belgia lå bakerst jeg? :lol: Artig ja :oops:
Arild
Newbie
Innlegg: 12
Registrert: 18 aug 2003, 20:01

Legg inn av Arild »

Når det gjelder det evige maset om at det er for høyt, finnes det en enkel liten innretning som i de fleste tilfeller utretter mirakler. Der selv den mest erfarne og innpåslitne " klageren" bare legger av i god tro etter å ha fått viljen sin.. Og han / henne kan gå triumferende tilbake til selskapet sitt og fortelle " ha, jeg fortalte lydteknikeren hva jeg mente, og han skrudde ned" for så å høste ære og berømmelse fra sitt " kjennslevare " selskap.. Nok om det.. svaret på denne drømmen er... en liten innretning som heter " KLAGOFLEX " Pat. pend. E.Stene / V.Hundvin.
Ta et 1 units blindpanel, lag en fancy logo m "KLAGOFLEX" monter et VU led, Potmeter, tilhørende krets for å kunne justere VU led opp og ned. Slik at "Klageren" faktisk ser at det skjer noe... :D Når "klageren " kommer med sine heftige utalelser, tar du øyeblikkelig til "KLAGOFLEX'en" skrur på Pot'et , Og sier: " Ja i skjærsilden, er det bedre nå" Og se "klageren" nikker og aksepterer det nye og mye bedre/lavere nivået..
Med litt modifisering kan en og legge inn switcher for både bass og diskant, " loudness knapp" Mer gitar, mindre basstromme , mer bass, mer vokal osv..
Med referanse til oppfinnerene, vites det at denne innretningen gjorde stor suksess m diverse orkester på turne i Norge, gjennom hele 80 tallet..

Den som intet våger, intet vinner....

Arild :lol:
Arild Gertz
Svar