drittmikker

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av aslak.skarderud »

Er dette forumets lengstlevende tråd? startet i 2003.
aslak skarderud
kultursenteret isak
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Eide »

Har testa AKG D5 en del nå, det er jo en kjempe mik i mine ører.
tgjersoe
Newbie
Innlegg: 30
Registrert: 14 mai 2010, 21:37

Re: drittmikker

Legg inn av tgjersoe »

Er helt enig ang AKG D5. Det ene koret jeg synger i har kjøpt inn disse, og vi får veldig gode kommentarer fra andre lydfolk på lyden i koret. Alle har egen mik, vi har mixere i rack så vi får gainet alle individuelt, og så leverer vi 8 kanaler ut til FOH. Funker som bare juling.
Har også testet AKG C5 og liker den veldig godt.

Men, siden temaet her er drittmikker må jeg si at jeg personling ikk liker lyden i Sennheisser E945 så veldig godt. Litt hard synes jeg.
Kanskje litt drøyt å kalle det drittmikk da men....
_____________________________
Thomas Arill Gjersøe, Lørenskog
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Tom Hansen »

945 er uten tvil en god mikk.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Trondahl »

Har 2 stk 945 micer som jeg har brukt selv 2 ganger, før jeg byttet tilbake til SM58 :-).

Har D5 kapsler på akg wlen vår og er kjempe happy med de micene.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
sven nilsen
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 23 aug 2009, 19:51

Re: drittmikker

Legg inn av sven nilsen »

Apropos drittmikker !! Kjøpte dobbelpakninger med 58`er på FINN( fra Telemark), med garantiskjema og sertifikat !!
Veide en dritt og ingenting og låt forjævlig .OBS OBS !!! Helt OK å se på (for de som liker slikt) .
toraabe

Re: drittmikker

Legg inn av toraabe »

Noen ganger kan drittmikker låte kult også og det kommer jo an på hva man bruker de til.
Blandt annet så var det på en spillejobb jeg hadde gått tom for mikker, men utestedet hadde noen slike 3 pack med behringer vokalmikker inni.
trur man får alle for 300 spenn og la en av de inn i basstromma på moltonen som den allerede var halvfull med..
Det låt egentlig ganske kult med litt eq tweaking ( ekstremskruing ), siden de var skranglerock det var snakk om ;);)
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Eide »

Prøvde en Shure PG58 en gang. Det kunne blitt en kjedelig kveld, men hadde heldigvis med meg egne mikrofoner itillegg til bandet sine.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Trondahl »

Jeg kan ikke fatte å begripe at folk kjøper PG58, den låter helt krise.

Skal man ha billig Shure er SM48 et godt alternativ, og faktisk noen kroner billigere enn PG58.

Har mange av disse på utleieavd som mikrofoner til småanlegg (Dj pakker o.l).
Låter overaskende bra til å være billig mic, og er bortimot like robust som SM58.
Kjøpte 20stk for 2.5 år siden og kun 1 har tatt kvelden.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Øyvind »

Når det kommer til drittmikrofoner, er det som kjent produsert masse kopimikrofoner, spesielt kopier av Shure. For en tid tilbake kom jeg over en splitter ny en av beta 58, som var kopi. Den het Shure beta 58. Var pakket inn i embalasje "fra Shure". Alt var som det skulle. Mistenker faktisk Shure for å ha tillatt en produsent fra Kina og produsere mikrofonen også i deres navn, trolig pga. stor etterspørsel. Faktumet var at den var ikke ekte. Man oppdaget på den trådløse versjonen av den at mikrofonen lett begynte å peake på inngangen på miksen. Men lærte også et triks for å finne ut om mikrofonen er orginalprodusert eller ikke. Dersom man skrur av mikrofonkapselen og trykker på kapselen som beskytter membranen og alt som ligger bak, skal den gi litt etter, da det på de ekte er en liten demper helt nederst der. Dersom den er falsk vil den stå bom fast. Så hver gang jeg pakker ut en ny beta 58, tar jeg denne testen før jeg begynner å bruke den. Hvis den ikke består, blir den levert tilbake til selger med beskjed om å gi meg ekte vare. :)
Mvh Øyvind Bjørge
Sverre Slob Rock
Newbie
Innlegg: 37
Registrert: 04 jun 2007, 11:32

Re: drittmikker

Legg inn av Sverre Slob Rock »

Vet ikke om drittmik er riktig ord, men jeg har til gode å bli imponert over SM81 kondisen til Shure. Har prøvd dem såpass mye at jeg har gitt opp.

Når det kommer til billigmiker, og da spesielt PG-serien, synes jeg det låter ganske kult av PG52 (billig Beta52 versjonen) på gulvtam.
Sverre Dæhli
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Re: drittmikker

Legg inn av Hallgeir »

Sverre Slob Rock skrev:Vet ikke om drittmik er riktig ord, men jeg har til gode å bli imponert over SM81 kondisen til Shure. Har prøvd dem såpass mye at jeg har gitt opp.

Når det kommer til billigmiker, og da spesielt PG-serien, synes jeg det låter ganske kult av PG52 (billig Beta52 versjonen) på gulvtam.
Låter ikke veldig fett, men tåler å bli kjørt over av en truck. Gullegenskap på veien...
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
toraabe

Re: drittmikker

Legg inn av toraabe »

Har selv vært borti disse shure kopiene og billig shurene
Noe som er felles er at de ikke tåler al verden før de gir opp og begynner å lage ulyder..
Skal man ha noen billigmikker så kan Superlux være et alternativ, men uansett låter uansett ikke som beyerdynamic opus.. serien
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Eide »

Skjer med prisen på 935? Er jo billig overalt nå!
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: drittmikker

Legg inn av Ole Hansen »

Frode Eide skrev:Skjer med prisen på 935? Er jo billig overalt nå!
Det har skjedd er at Sennheisernordic har senket prisene sine ganske drastisk for andre gang i år.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Svar