drittmikker

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Eide »

Det ble 6stk D5 nå.
Så har visst Benum salg på Shure mikker nå hører jeg snakk om?
Så da blir det noen 58 og beta58 og kanskje noe annet snacks.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av lydonen »

Hva med noen Beta57? Fenomenal vokalmikk det..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Eide »

Aldri prøvd beta57 på annet enn skarp jeg, funker bra på vokal?
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: drittmikker

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Frode Eide skrev:Aldri prøvd beta57 på annet enn skarp jeg, funker bra på vokal?
Fin på kvinnelige vokalister som ikke låter bra med SM eller Beta58A. Minner litt om Audix OM5.
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Eide »

Det må testes!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av lydonen »

B57 tåler mye monitor, og den blir ikke så skrikete som 58/ B58 hvis stemmen er lys eller kvass. Lett å få den i gjennom i miksen også..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Re: drittmikker

Legg inn av Per G. Søvik »

Shure 515 og 545 funker også godt til enkelte stemmer utenom å være egnet til mye annet rart. 545 er jo ikke akkurat det billigste du får, en SM57 er vel jamnt over et bedre kjøp til færre kroner, men 515 koster så lite (omtrent prisen på kabelen du bruker for å koble den til :lol: ) at det ikke skader å ha et par liggende til diverse eksperimentering når ingenting annet funker, bl.a. låter den helt knall på klassiske gitarkabinetter.
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Eide »

Kjøpte meg også noen nye 58 på finn for 400kr stk. Helt nye. :D
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: drittmikker

Legg inn av Ole Hansen »

Frode Eide skrev:Kjøpte meg også noen nye 58 på finn for 400kr stk. Helt nye. :D
Fikk servert Shure sm58 av en som hadde kjøpt de billig i India. Etter å ha brukt de reagerte jeg på lydkvalitet og feedbackgrense. Tok da frem en av mine orginale for a/b test og det var ingen tvil om at det var en elendig lydmessig kopi. Så helt like ut. Disse kom uten tvil inn under "drittmikker".
Sier ikke at du har har fått piratkopier, men 400,- for nye 58 var mistenkelig billig.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Trondahl »

Hadde en kunde innom igår som hadde kjøpt et Pioneer HDJ 1000 headsett på finn.no.
Dette viste seg å være en pirat kopi.
Headsettet så nesten helt likt ut, med pioneer logoer og alt.
Esken så også nesten helt lik ut, hadde ca samme layout og hadde pioneer logoer o.l.

Når man kjente på det, var vekten betydelig lavere og lyd kvaliteten merkbart dårligere.


Er tydligvis noen som har begynt å importere piratkopier av velkjent utstyr til landet.

Dette er noe man bør være veldig obs på i tiden fremover.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Erlend Faanes
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 04 feb 2007, 18:22
Sted: Namsos

Re: drittmikker

Legg inn av Erlend Faanes »

jeg har opplevd akkurat det samme med ett par såkalte bose-øreplugger. Utseende er kliss likt, med unntak av en nesten usynlig detalj. Til og med garantipapirer er veldig troverdige. Når det kommer til lyd, er det noe av det dårligste jeg har vært borti. Ser ikke bort i fra at kopiering av godt etablerte merker kan bli mer vanlig innen bransjen vår heller.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: drittmikker

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Erlend Faanes skrev:jeg har opplevd akkurat det samme med ett par såkalte bose-øreplugger. Utseende er kliss likt, med unntak av en nesten usynlig detalj. Til og med garantipapirer er veldig troverdige. Når det kommer til lyd, er det noe av det dårligste jeg har vært borti. Ser ikke bort i fra at kopiering av godt etablerte merker kan bli mer vanlig innen bransjen vår heller.

Det er helt vanlig. Sett i katalogen til Behringer?
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: drittmikker

Legg inn av Ole Hansen »

Helge A. Bentsen skrev:
Erlend Faanes skrev:jeg har opplevd akkurat det samme med ett par såkalte bose-øreplugger. Utseende er kliss likt, med unntak av en nesten usynlig detalj. Til og med garantipapirer er veldig troverdige. Når det kommer til lyd, er det noe av det dårligste jeg har vært borti. Ser ikke bort i fra at kopiering av godt etablerte merker kan bli mer vanlig innen bransjen vår heller.

Det er helt vanlig. Sett i katalogen til Behringer?
Behringer driver vel ikke med piratkopiering? De kopier jo kun produkter og ikke både fabrikantlogo og produkt som det som omtales her.
Behringer setter vel sitt fabrikkmerke på alt de lager og er vel heller ikke i faresonen for å bli kopiert selv.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: drittmikker

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Ole Hansen skrev:
Helge A. Bentsen skrev:
Erlend Faanes skrev:jeg har opplevd akkurat det samme med ett par såkalte bose-øreplugger. Utseende er kliss likt, med unntak av en nesten usynlig detalj. Til og med garantipapirer er veldig troverdige. Når det kommer til lyd, er det noe av det dårligste jeg har vært borti. Ser ikke bort i fra at kopiering av godt etablerte merker kan bli mer vanlig innen bransjen vår heller.

Det er helt vanlig. Sett i katalogen til Behringer?
Behringer driver vel ikke med piratkopiering? De kopier jo kun produkter og ikke både fabrikantlogo og produkt som det som omtales her.
Behringer setter vel sitt fabrikkmerke på alt de lager og er vel heller ikke i faresonen for å bli kopiert selv.
Joda. De er tilogmed tatt med buksa nede for å ha kopiert manualen til enkelte produkter, med skrivefeil fra originalen. Snakk om Evil Empire.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: drittmikker

Legg inn av Frode Trondahl »

Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Svar