mono gitar i stereo?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

mono gitar i stereo?

Legg inn av Cyberjens »

Reiser i månadsskifte på turnè. Bandet har to gitarister som begge bruker mykje stereoeffekter. Det er derimot booket mono amper og kabinett.

Har nokon forslag til korleis eg kan få dette så stereo som mulig? Begrensinga ligg i plass og økonomi.

takker og bukker!
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Kan jo prøve og sende left signalet til ampen og mikke opp det på vanlig vis, send deretter right signalet til di og direkte til miks.

Du kan da panne ampen og di signalet i stereo. Det kan jo bli ein tøff effekt.

Kan nok sikker vere smart og ikkje panne begge amp signala og di signala til samme sida (gitarist 1: amp til venstre og di til høgre, Gitaris 2: amp til høgre og di til venstre. eller omvent!)

Du kan deretter sende Di signalet til gitaristen i monitor, dermed vil og han få lytting i stereo.

Kanskje ikkje ein opptimal løysning, men lavbudsjett er lavbudsjett.

Lykke til.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Jepp, ganske enig med Trond her, bortsett fra at jeg ville prøvd å fått booka om til stereo-topper, og bruke en Countryman DI på den ene kanalen ut fra forsterkeren.

Har dyttet på de fleste artistene jeg jobber med in-ear monitoring (Sennheiser), og kjører disse i stereo, så slipper man mer søl på scenen enn det som strengt tatt er nødvendig...

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Svar