PA til 150 000,-

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av Helge A. Bentsen »

RCF HDL20-A med tilhørende sub får mye skryt for tiden. KAn bygges ut til å bli et stort system hvs man vil.

Har ikke hørt de selv, så aner ikke om det er sant, men på papiret er det et spennende system som lover mye.


Ellers fins det mye fint på bruktmarkedet, så MSL-4 til 2000€ her om dagen, fire slike med noen gode subber gjør susen.
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av hokeyh »

Dette bør jo duge ;-)
Håkon Hetland
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Har selv mye erfaring med RCF NX og TT+ kasser, og de låter kjempefint! Syns NX12SMA er en genial wedge :) Så jeg har selv stor tro på HDL!
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Alternativt ville jeg sett på en L`Acoustics ARCS WIFO (Wide/Focus) pakke..
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av hokeyh »

Tom Erik Stokness skrev:Alternativt ville jeg sett på en L`Acoustics ARCS WIFO (Wide/Focus) pakke..
Da blåser du budsjettet, temmelig fort! Jeg tror brukt er veien å gå.
Håkon Hetland
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av Frode Trondahl »

Helge A. Bentsen skrev:RCF HDL20-A med tilhørende sub får mye skryt for tiden. KAn bygges ut til å bli et stort system hvs man vil.

Har ikke hørt de selv, så aner ikke om det er sant, men på papiret er det et spennende system som lover mye.


Ellers fins det mye fint på bruktmarkedet, så MSL-4 til 2000€ her om dagen, fire slike med noen gode subber gjør susen.

Jeg og Lasse her på EHS var å hørte på HDL i Italia i våres. Vi var ikke særlig imponert, det er en plasthøytaler og den lider under dette.

Var dårlig kontroll i lowmid mulig at kabinettet ikke er stivt nok, og virket generelt sett lite linjær. Subene var helt OK, men de var ikke spesielt stramme.

TTL33 var ekstremt mye bedre, skal man ha plast kabinetter, så er etter min mening DB Technologies T12 (lages hos RCF), en mye bedre høytaler en HDL20 !!
Sist redigert av Frode Trondahl den 17 des 2012, 03:05, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
AnkerJ
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 27 aug 2011, 09:13

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av AnkerJ »

Hvorfor udbygger du ikke med det du har, hvis du er glad og tilfreds med lyden fra dem ? Det gør dig også mere flekibel, til alle slags job ! Hvis ikke du allerede har 3 vejs topper, så vil jeg anbefale dig at udvide med det som det første, specielt når du arbejder med livemusik, evt. lave flyvebeslag til et par af toppene, hvis det skulle være nødvendigt.

Hilsen Anker
toraabe

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av toraabe »

Turbosound med TFL 760 ( f eks 8 stk ) og 8 TSW 721 subber med LAB amping og XTA ( same som turbosound bruke ) vil gjøre susen
Men det vil kanskje ligge litt over 150000 men uanasett Har skrudd på den og den låter fint
Så kan du kanskje supplemere med noen TSW 124 om du har lyst på litt mer skyv ;)
Det ville jeg ha gått for :)
AnkerJ
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 27 aug 2011, 09:13

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av AnkerJ »

Hvis i bruger jeres nuværende JBL som sidefill og drumfill på store job, hvad har i så som main PA ?
Hvis du vil have noget større end det du har og forventer at du kan få det billigere, må der være noget jeg har misforstået.....

Hilsen Anker
AnkerJ
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 27 aug 2011, 09:13

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av AnkerJ »

Så skal du få et tilbud fra os næste gang du skal bruge anlæg. Her er de VEJL. priser på den nøjagtig samme højttaler i DK, så kan der godt blive til billetten :D Og vi kan godt finde en lidt billigere pris end den vejl. Skal du bruge et komplet setup, kan vi lave et RIGTIGT GODT tilbud. Vi har butik kun 10 min fra Danmarksbåden (Kristianssand - Hirtshals) http://www.lydrommet.dk/produkter/hojtt ... orsterker/

Hilsen Anker
Glenn Andre Carlsen
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 25 feb 2009, 02:05

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av Glenn Andre Carlsen »

Alpha E'n funker veldig fint ute hvor det er åpent. Da låter den helt utrolig godt, og alt åpner seg.
Skal den brukes mest inne, så vil den låte veldig "skrikete" i high mid'en og toppen. Funker også best med 2 topper og 4 bunner.
mvh
Glenn Andre H Carlsen
toraabe

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av toraabe »

Alpha E er kjempefin den og lettskrudd ;)
HAr brukt den mest med 4 topper 4 bunner ;)
Men Turbo'n 760 og 721 er litt " slemmere" og låter litt barskere på en god måte ;)
AnkerJ
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 27 aug 2011, 09:13

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av AnkerJ »

http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/36144/

Dette kunne måske også være en mulighed, forgængeren til Dynacord Cobra. Prisen er i hvert fald OK, og kan nemt suppleres med alle mulige subkasser, hvis det er nødvendigt, EV, Dynacord, EAW, Mach, osv, og skal det dobbles op, er der masser af Cobra, som passer lige på.

Hilsen Anker
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: PA til 150 000,-

Legg inn av hkh »

Glenn Andre Carlsen skrev:Alpha E
Skal den brukes mest inne, så vil den låte veldig "skrikete" i high mid'en og toppen.
Det er min erfaring også.
Har ikke prøvd den ute
For meg er det en "okååå, hvis jeg måååå, men helst ikke - pa"
Håkon Holmås
Svar