Alt-mulig-mix?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Alt-mulig-mix?

Legg inn av hokeyh »

Hei.

Ser etter å investere i en liten/medium mikser på sikt. Vurderer både analoge/digitale og det er jo selvfølgelig fordeler og ulemper med begge deler. Har en del jobber som går under forestilling (skoler, kommunalt etc.) hvor jeg ofte trenger alt lett oversiktlig og tilgjengelig hvor jeg ofte føler at jobben blir vanskeligere med en digital mix, mens på konsert-siden er jeg mer fan av den digitale (slippe outboards).

Har sitt på Midas Pro 1 som virker veldig bra i layout og bruk. Ikke minst kan den utvides (108x108) samt brukes "standard" med multi 24/24. Ellers har jeg sitt så vidt på A&H iLive, Midas F, Soundcraft Si, GB8 (MHx blir litt for tung). Gjerne en kompakt mikser, men som kan utvides/brukes til større arrangement på sikt også.

Hva vil dere anbefale?
Håkon Hetland
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »

Sjekk ut A&H GLD80.
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av hokeyh »

Frode Eide skrev:Sjekk ut A&H GLD80.
Satt å så på den i går oppi alt også.. Synes den ser temmelig kjip ut sammenligna med Midas Pro 1 f. eks. Den minner veldig om Studioliven til Presonus spør du meg.

Fant ikke noe priser på den heller, men her må du jo kjøpe stagebox i fra start av for å kunne bruke den (er vel 4 inn, 4 ut bakpå) i det hele tatt. Vet du noe om pris(er)?

edit: fant priser. 54k for mikserflate samt 15,5k for stagebox.. Blir da ikke voldsomt mye billigere en Pro 1en.
Håkon Hetland
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »