Alt-mulig-mix?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Alt-mulig-mix?

Legg inn av hokeyh »

Hei.

Ser etter å investere i en liten/medium mikser på sikt. Vurderer både analoge/digitale og det er jo selvfølgelig fordeler og ulemper med begge deler. Har en del jobber som går under forestilling (skoler, kommunalt etc.) hvor jeg ofte trenger alt lett oversiktlig og tilgjengelig hvor jeg ofte føler at jobben blir vanskeligere med en digital mix, mens på konsert-siden er jeg mer fan av den digitale (slippe outboards).

Har sitt på Midas Pro 1 som virker veldig bra i layout og bruk. Ikke minst kan den utvides (108x108) samt brukes "standard" med multi 24/24. Ellers har jeg sitt så vidt på A&H iLive, Midas F, Soundcraft Si, GB8 (MHx blir litt for tung). Gjerne en kompakt mikser, men som kan utvides/brukes til større arrangement på sikt også.

Hva vil dere anbefale?
Håkon Hetland
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »

Sjekk ut A&H GLD80.
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av hokeyh »

Frode Eide skrev:Sjekk ut A&H GLD80.
Satt å så på den i går oppi alt også.. Synes den ser temmelig kjip ut sammenligna med Midas Pro 1 f. eks. Den minner veldig om Studioliven til Presonus spør du meg.

Fant ikke noe priser på den heller, men her må du jo kjøpe stagebox i fra start av for å kunne bruke den (er vel 4 inn, 4 ut bakpå) i det hele tatt. Vet du noe om pris(er)?

edit: fant priser. 54k for mikserflate samt 15,5k for stagebox.. Blir da ikke voldsomt mye billigere en Pro 1en.
Håkon Hetland
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »

Har du prøvd den? Synes det blir veldig feil å sammenligne den med Presonus. Jeg har skrudd på begge og GLDen er mye bedre å jobbe på synes jeg. Det blir mye billigere enn en PRO1 hvis du sammenligner.
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Enig med Frode. Mye mikser for penga! A&H har et altfor frynsete rykte her på berget. Anbefaler deg sterkt å gå inn på Benum sine sider å sette deg inn i denne.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Har en Midas Legend 3000 til salgs hvis du er hypp. Kan selges med det du trenger av outboards og kabling.
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av hokeyh »

Nå tenker jeg bare litt høyt her.. Men GLD-80 går vel ikke inn under noe "Raider"-mat? Vet ikke om Pro 1 gjør det heller.. Men en GB8/MH2 går vel kanskje enda under raider?

En tanke kan jo være behringer x32 og spare seg opp til en _større_,_dyrere_ og _bedre_ mikser på sikt. Jeg har ingenting i mot A&H, jeg har mikset en del på de større modellene deres og synes de er helt kurrante (så lenge de virker). Har sjekket opp mer på GLDen og det ser ut som en kul mikser, men den er forferdelig lik x32 (som er halve prisen) eller x32 er lik som GLD, er vel mer korrekt :-)
Håkon Hetland
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »

Skal komme tilbake mere med sammenligning av GLD og X32 imorgen når jeg har fått trykket litt på Behringeren. Selv har jeg GLD og har blitt veldig gla i den, men hvis GLD ikke er ridermat så hva er Behringeren da?
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av hokeyh »

Frode Eide skrev:Skal komme tilbake mere med sammenligning av GLD og X32 imorgen når jeg har fått trykket litt på Behringeren. Selv har jeg GLD og har blitt veldig gla i den, men hvis GLD ikke er ridermat så hva er Behringeren da?
Det hadde vært interessant. Jeg mente aldri at Behringer er ridermat, regner aldri med at den kommer til å bli det heller.. Men mer bang-for-the-buck miksepult skal man vel lete ganske lenge etter.. Det er vel det de fleste har kommet frem til.
Håkon Hetland
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »

Ja enig med deg der. Blir gøy å teste den imorgen.
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »

Annen fin funksjon jeg liker på GLDen er mulighetene når jeg fikk taki Dantekort! :D
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av hokeyh »

Frode Eide skrev:Skal komme tilbake mere med sammenligning av GLD og X32 imorgen når jeg har fått trykket litt på Behringeren. Selv har jeg GLD og har blitt veldig gla i den, men hvis GLD ikke er ridermat så hva er Behringeren da?
Fortell hvordan det gikk og hva du fant utav da :-) er veldig interessert i å høre meninger om X32en.
Håkon Hetland
toraabe

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av toraabe »

Om det er x32 eller GLD80 så er dette miksere som for 99 % av lytterne vil være bra nok. OG ikke minst at du slipper
alt maset med en analog mikser med kabling / outboard og en masse armer og bein.
KJøp digitalt.. ferdig basta.
Det er viktig å tenke på hvor lang tid en skal bruke på opprigg. Som om en er ute på en skoleturne.
Da har du lagret alt på forhånd. BAre å laste programmet så er alt nesten satt
Dette sparer du utrolig mye tid på. OG at du kan dumpe alt på maskin som om en ønsker mikse det ned senere i protools / cubase for så å lage en CD
Kjekt ikkesant ;)
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Alt-mulig-mix?

Legg inn av Frode Eide »

hokeyh skrev:
Frode Eide skrev:Skal komme tilbake mere med sammenligning av GLD og X32 imorgen når jeg har fått trykket litt på Behringeren. Selv har jeg GLD og har blitt veldig gla i den, men hvis GLD ikke er ridermat så hva er Behringeren da?
Fortell hvordan det gikk og hva du fant utav da :-) er veldig interessert i å høre meninger om X32en.
Prøvde den ikke med lyd igjennom, men trykka litt på den. Virka veldig solid og bra oppbygd. Litt knotete å bruke, men det er vel fordi jeg ikke har trykka på den før.
Svar