Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
DynamicPower
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 05 okt 2011, 00:44

Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av DynamicPower »

Hei

Tenkte å gå til innkjøp av et litt større PA anlegg. Jeg sikter meg inn på bruktmarkedet og et budsjett på ca 50 000 kr, som skal dekke høyttalere og evt. forsterkere om det ikke er aktivt. Prosessor(er) og mikser kan godt medfølge, men koster ikke veldig mye uansett. Anlegget vil bli brukt i klubbhus, større rom, litt ute på hagefester og lignende, og musikken som vil bli spilt er stort sett VG lista-musikk som trance, hip hop, dubstep og alt dette som den yngre garde spiller på fest idag. Live-musikk annet enn DJ's vil nok ikke anlegget oppleve.

I min prisklasse har jeg funnet ut at man kan få relativt mye for pengene i forhold til nyprisen. Jeg har sett på Nexo Alpha, Turbosound TQ (445DP + 425DP) og DB Fifty Line. Alle disse tre systemene er å finne på bruktmarkedet akkurat idag for ca 50 000 kr, og det dukker opp nye annonser på disse i ny og ned til ca denne prisen, så vidt jeg har sett. Er det noen som har synspunkter på disse tre systemene satt opp mot hverandre med tanke på mitt bruksområde, evt andre forslag?
Mvh
Fredrik J
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

http://musikkweb.no/marked/objekt/EAW+P ... ges_281567
+ 20k til amping/prossesering, så er du på god vei :)

Tror ikke du finner noe særlig med Nexo Alpha til den prisen du har forespeilet deg..
DynamicPower
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 05 okt 2011, 00:44

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av DynamicPower »

Ser jeg har vært litt kjapp - det er altså Alpha e jeg snakker om - 2+2, med Macrotech amping
Mvh
Fredrik J
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Tom Erik Stokness skrev:http://musikkweb.no/marked/objekt/EAW+P ... ges_281567
+ 20k til amping/prossesering, så er du på god vei :)

Tror ikke du finner noe særlig med Nexo Alpha til den prisen du har forespeilet deg..
En UX8800 og noen gode amper så er det en kul rigg.

Har du EAW må du ha Lab PLM, Powersoft eller UX8800 for og realisere potensialet.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av Joachim »

Helge A. Bentsen skrev: Har du EAW må du ha Lab PLM, Powersoft eller UX8800 for og realisere potensialet.
Ja vel, nå ble jeg nysgjerrig. Hva er det disse gjør :?:
Mvh
Joachim Venberget
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av Frode Trondahl »

Powersoft og Lab er vel det som gjelder om dagene.

Vi har masse powersoft, K serien må være de mest strømsterke ampene på markedet.

Ingenting fungerer så bra på suber, som det k serien gjør.

Så at Clair Bros på siste U2 turnen ampet alle topper med Lab PLM og alt av sub med Powersoft K20.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Frode Trondahl skrev:Powersoft og Lab er vel det som gjelder om dagene.

Vi har masse powersoft, K serien må være de mest strømsterke ampene på markedet.

Ingenting fungerer så bra på suber, som det k serien gjør.

Så at Clair Bros på siste U2 turnen ampet alle topper med Lab PLM og alt av sub med Powersoft K20.
Da har du ikke sett på PKN eller FFA. :D
Mvh
Erlend Blom
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Lab og Powersoft er begge på øverste hylle, Lab er litt foran i min bok pga. den ekstremt gode prosesseringen, men jeg blir ikke fornærma om jeg må bruke Powersoft ;)
JEg liker det at du kan kjøpe mere watt når du trenger det med Powersoft, god ide.
Skal man ha en amp uten prosessering tror jeg ikke forskjellen er stor. Hvis noen stiller med en Powersoft kan jeg godt teste og finne eventuelle forskjeller.

PKN skal jeg teste til høsten. FFA og MC2 har begge ord på seg for å være gode forsterkere, når de virker. Skulle gjerne testa de og.
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Turbo TQ vs Nexo Alpha vs DB FL evt flere?

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Har både FFA10k og FFA6004 i Bergen, så du får si ifra dersom du er i traktene. :D

Noen som har testet plateampene til powersoft?
Mvh
Erlend Blom
Svar