Multikabel

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Harald Solbakk
Newbie
Innlegg: 19
Registrert: 17 jul 2008, 03:15
Sted: Mosjøen

Multikabel

Legg inn av Harald Solbakk »

Jeg har Klotz 32 pars kabel, Neutrik plugger og trommel. Nå har jeg såvidt begynt loddingen på trommelsiden. (24/8)
Burde jeg fjerne låsene på kontaktene på trommelen? (Har prøvd det uten å få det til ...) :(
Hvor kan jeg få tak i strekkavlaster til "blekkspruten"? (det hadde jeg helt glemt)
Jeg må også nummerere/merke pluggene/ledningene. Hvor kan jeg få tak i noe som ser bra ut?
mvh.
Harald Solbakk
En glad amatør
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Multikabel

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Låser er både dumt, men også bra. :shock: Hvis du velger å fjerne låsene, vær nøye på hvor du setter trommelen. Dumt hvis en kabel blir nappet ut under en konsert av en ivrig teknikker eller musiker
Strekkavlastning får du kjøpt hos de fleste norske importører. Multitechnic, Lydsystemer, Lydrommet. koster ikke mye.
Ellers så bruker vi en normal Dymomaskin til merking av kabler. Så putter vi på gjennomsiktig "krympestrømpe", da holder det til evig tid.
Harald Solbakk
Newbie
Innlegg: 19
Registrert: 17 jul 2008, 03:15
Sted: Mosjøen

Re: Multikabel

Legg inn av Harald Solbakk »

Takk for svar. Kabelen er loddet ferdig og tatt i bruk. Jeg valgte å beholde låsene på trommelen.
Grunnen til det er at jeg hadde kjøpt kontakter med lås, og de var så vanskelige å fjerne. :shock:
Det var mye vanskeligere å få tak i strekkavlaster enn det jeg trodde. Hadde mange telefoner til div. importører uten nevneverdig hell ...
Merkingen av pluggene: skrev tallene på PC og skrev ut på merkelapper (med lim på baksiden). Kjøpte blank neglelakk for å forsegle merkingen.
Fungerer bra så langt. :D
mvh.
Harald Solbakk
En glad amatør
Jørgen Stene

Re: Multikabel

Legg inn av Jørgen Stene »

Hei !

Alt du trenger til slikt arbeid kan du kjøpe fra Elfa.se eller RSonline.no. På Elfa kan du handle som kontantkunde også.

Jørgen Stene
AVAB-CAC Bergen AS
Svar