Telenor Arena

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
toraabe

Telenor Arena

Legg inn av toraabe »

Leser i ulike aviser at Foo Fighters slet med lyden i Telenor Arena.

Årsak ?
Bøssen
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 22 mar 2010, 20:52
Sted: Stavanger

Re: Telenor Arena

Legg inn av Bøssen »

Vet ikke, men var der, og lyden forsvant også under oppvarmingsbandet....
Og 3 ganger i løpet av Foo, veldig irriterende.
Kan tenke meg at det var varmen som tok knekken på ampene. Var grusomt varmt der inne!
The whole world is depending on me, and they don't even know it :D

Steffen Torsteinbø
Finnaage
Newbie
Innlegg: 6
Registrert: 30 nov 2009, 23:35

Re: Telenor Arena

Legg inn av Finnaage »

Det er vel lite trolig at varmen skulle kunne ta alle ampene på en gang. Jeg klarte ikke å se hvilken mikser de brukte, men om jeg skulle tippe så vil jeg si linken mellom mikser og stagerack, eller eventuelt selve mikseren/stageracket. Det er det eneste jeg kan komme på som kan kutte all lyd på ett anlegg av den størrelsen:) Pinlig var det uansett.
Finn Åge Korneliussen
toraabe

Re: Telenor Arena

Legg inn av toraabe »

Jeg regner vel med at ved bruk av digitalmiksere så har man nok redundans enten det er fiberkabel eller tp man benytter seg av.
Har man bare en og det er knekk på den / brukt mye så får en bare skylde seg selv ....
Evt så tok tempen knekken på mikseren / konsollen om denne er / var full av støv :)
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Telenor Arena

Legg inn av Trond »

Lyden forsvant vel unnder supportbandet og.

Lite sannsynlig at dei brukte samme FOH mikser.

Ka PA var det da? Sende mail til leverandør.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Telenor Arena

Legg inn av Ole Hansen »

Kan jo være at Telenor er herre i eget hus og at de feks forlangte å levere kommunikasjonen mellom mikser og stagerack?
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Telenor Arena

Legg inn av hkh »

Ole Hansen skrev:Kan jo være at Telenor er herre i eget hus og at de feks forlangte å levere kommunikasjonen mellom mikser og stagerack?
hehehehe
Håkon Holmås
Brukeravatar
Arnstein
Newbie
Innlegg: 49
Registrert: 28 mai 2004, 19:45
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Telenor Arena

Legg inn av Arnstein »

Jeg stod ved foh alle gangene lyden forsvant. Support ble skrudd på en pm5d mens ff brukte sd7. Jeg så at alle input-meterene gikk i gulvet da lyden forsvant. Så mest sannsynlig en eller annen link eller strømkursen til stageboksene, eller no... Veeeldig pinlig uansett. Skulle jo tro de tok seg tid til å finne ut av dette etter første gang.

Avab leverte delay (m3d), scene og "mother-grid" i taket. Resten av produksjonen hadde ff med. L'acoustic PA.

Akustikken der er jo som i en blikkboks. Merkelig at de ikke har gjort noen grep der..
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Telenor Arena

Legg inn av Trond »

UPS til FOH inputracket som tok tidlig ferie!

Skulle hatt ein god gammal analog multi:)
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
toraabe

Re: Telenor Arena

Legg inn av toraabe »

Noe heter batteribytte ....... :)
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Telenor Arena

Legg inn av Frode Trondahl »

Arnstein skrev: Akustikken der er jo som i en blikkboks. Merkelig at de ikke har gjort noen grep der..
Jeg var der på Roger Waters, da låt det helt fantastisk på Telenor Arena, hadde ikke noe føllelse av blikkboks lyd da.

Da var det Clair Brothers som levert PA, Var I5 med I5B og BT218 på main L+R, R4er på delay og masse I3 heng på surround lyden.

Låt helt utrolig bra til å være en så stor innendørs hall.

Har mye å si på lyden, hvem som flyr PA og hvordan det gjøres/tunes i den hallen.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Rune Røsten
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 27 okt 2004, 21:08
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Telenor Arena

Legg inn av Rune Røsten »

Frode Trondahl skrev:
Arnstein skrev: Akustikken der er jo som i en blikkboks. Merkelig at de ikke har gjort noen grep der..
Jeg var der på Roger Waters, da låt det helt fantastisk på Telenor Arena, hadde ikke noe føllelse av blikkboks lyd da.

Da var det Clair Brothers som levert PA, Var I5 med I5B og BT218 på main L+R, R4er på delay og masse I3 heng på surround lyden.

Låt helt utrolig bra til å være en så stor innendørs hall.

Har mye å si på lyden, hvem som flyr PA og hvordan det gjøres/tunes i den hallen.
Jeg var også på Roger Waters, og synes ikke det låt fantastisk. Helt ok. Så det betyr nok mye hvor man sitter også :)

Surround var forresten Milo og M3D levert av Avab.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Telenor Arena

Legg inn av Frode Trondahl »

Kun bakerste heng med surround var M3D det som hang på sidene var I3. Har jobbet på I3 noen ganger i utlandet, så de kjente jeg igjen. I3en har en nokså lett gjenkjennelig grill, da den har anderledels masker i HF seksjonen enn det som er i LFdelen. http://clairglobal.com/i3/

Jeg satt på bakerste amfi, der var det helt knall, hadde kompiser som satt på siden + nede på gulvet å alle skrøt av lyden. Hvilken dag var du der, jeg var der siste dagen.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Svar