Kjøpe trådløst system - digitalt nettverk

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
snurrebass
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 24 okt 2010, 23:23

Kjøpe trådløst system - digitalt nettverk

Legg inn av snurrebass »

Skal gå til innkjøp av litt trådløst, tenker 2-4 håndholdte microfoner av god kvalitet. MEN, jeg har hørt at om litt over 1 år blir veldig mye trådløst ubrukelig med tanke på digitaliseringen av nettverket i Norge. Hvordan påvirker dette kjøpet mitt? Er det noe jeg ikke bør kjøpe?

Hvilke mikrofoner bør jeg satse på? Har god erfaring med Shure, så heller veldig mot det. SM58 vet jeg brukes av mange, er det vanlig å ha kun trådløse av denne typen, eller kan det være greit å ha flere typer, f eks en BETA87C? Skal brukes til vanlig tale til alt fra taler, konferansierer, teater osv...

Så må jeg ha en god mottaker, trenger en god mottaker som ikke plutselig streiker eller tuller med signalene. Hva er vanlig å kjøpe? Har kvaliteten på mottakeren noe å si for feedback?

Budsjettet er stort nok til det meste, så bare foreslå i vei. Forresten veldig greit om utstyret er raidervennlig.
Sindre Tobiassen
lydformidleren
Newbie
Innlegg: 14
Registrert: 02 mar 2011, 11:04

Re: Kjøpe trådløst system - digitalt nettverk

Legg inn av lydformidleren »

Siden du har god erfaring med Shure så er det bare å anbefale Shure videre. De har en kampanje frem til 31. juli hvor du kan kjøpe Shures UHF-R system og få gratis ombygging på kjøpet når det blir aktuelt. Dette er også kanon sendere og mottakere, så det er absolutt verdt en tanke.

Når det kommer til valg så er jo alltid SM58 meget ridervennlig, ikke beta87 så mye, men en god mikrofon til sitt bruk likevel.

Kvaliteten på mottaker har ingen betydning for feedback, men den er meget viktig for å kunne fange opp signalene fra sender skikkelig.
Lydformidler Hogne Helgesen
Svar