Monitor/PA - hva kjøper man?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

snurrebass
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 24 okt 2010, 23:23

Monitor/PA - hva kjøper man?

Legg inn av snurrebass »

Skal gå til innkjøp av litt lyd. Jobber som DJ, så er greit å ha god monitoring tilgjengelig dersom ikke klubben jeg spiller på har det. I tillegg kunne det av å til vært greit å hatt høyttalere som kan bli brukt som liten PA i små lokaler.

Det jeg da er på jakt etter, er 2 kasser som både kan brukes som monitor og PA. Ved bruk som PA gjerne assistert av eksterne subber, noe jeg kan kjøpe etter hvert. Ser i hovedsak for meg et aktivt system, da det er greit å slippe å drasse på mer enn nødvendig, men passivt blir også vurdert.

Prismessig har jeg ikke helt klart å bestemme meg for hvor mye jeg skal legge i innkjøpet, med unntak av en makspris på la oss si 100 000? For all del, har ikke tenkt å bruke så mye, men greit å ha litt å gå på dersom det skulle bli behov. Det som er viktig er god lyd, selv når man drar på litt. I tillegg vil jeg ha noe som ikke går i stykker etter ett års bruk.

Håper noen har noen tips til meg.
Sindre Tobiassen
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Monitor/PA - hva kjøper man?

Legg inn av Frode Eide »

Heisann
Har selv en Audio One PA bestående av 4stk single 18" subber og 4stk 12"+horn topper. Er kjempe fornøyd. Mye og klar lyd til en billig penge!
Har brukt PAen til litt forskjellig og er meget fornøyd. Toppene kan du bruke som både monitor og som topp i PA sammenheng. Bare send meg en pm så kan jeg gi deg litt mere informasjon hvis du ønsker. :)
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Monitor/PA - hva kjøper man?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Hei Sindre.. takk for sist ;)
JBL har nylig lansert en serie aktive kasser, PRX600.. Verdt å sjekke ut ;)