Advarsel - mulig svindelforsøk!!

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Advarsel - mulig svindelforsøk!!

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Refererer til mail fra Multitechnic her: (fikk senest i går en mail fra mulige svindlere som ønsket produkter....):

----- Opprinnelig melding -----
Fra: Kai Vidar <Kai@multitechnic.no>
Til: Rental <Rental@multitechnic.no>
Dato: Thu, 10 Mar 2011 08:51:35 +0100
Emne: Mulig svindelforsøk??

Hei!

Kan informere om at det går en eller to grupper rundt å jakter på Dynacordanlegg, hhv Xa2 og Cobra 2/4. De legger frem en historie om at de er fra Sverige eller Danmark på spillejobb i norge, og at deres PA sitter fast i tollen, ble for dyr å frakte, ikke virker, ble borte i frakta, eller lignende, og dermed må ha PA ”førstkommende helg” og at det er ”krise” på gang.

Dette er grupper som også har vært på ferde i Sverige og Danmark (Da presenterer de seg gjerne som nordmenn på spillejobb og med akkurat samme historien), vi har sett diverse poster på forum på internett der samme fremgangsmåte beskrives tydelig. Vi har hatt tre forsøk fra dem her hos oss på Multitechnic. Disse har lyktes ett par ganger med å leie utstyret på kreditt og aldri dukke opp når det skal returneres.

De har som sagt vært på ferde her, men da de fikk beskjed om å betale på forhånd med kort og at vi skulle ha kopi av legitimasjon kom de aldri å hentet utstyret. Jeg har selv hatt dem på tråden to ganger de siste dagene. En gang snakket jeg med en østeuropeer med dansk/svensk preg på språket, og en annen gang synes jeg det virket som en med pakistansk preg på språket.

Spre denne mailen, de er rundt i Norge i disse dager!
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Advarsel - mulig svindelforsøk!!

Legg inn av Ole Hansen »

Takk Kjell Roger og Multitechnic!
Fint hvis noen med is i magen kunne fått dritten på kroken hvis forespørselen kommer.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Sverre Slob Rock
Newbie
Innlegg: 37
Registrert: 04 jun 2007, 11:32

Re: Advarsel - mulig svindelforsøk!!

Legg inn av Sverre Slob Rock »

Jeg stiller til god gammaldags borgervern-avstraffelse, når vedkommende blir tatt! Tjære og fjær og gapestokk og ørefik er det eneste disse forstår!
Sverre Dæhli
Svar