community rs serie

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
hans jensen
Newbie
Innlegg: 6
Registrert: 07 feb 2005, 15:48

community rs serie

Legg inn av hans jensen »

hallo lydforum
lurte bare på om det er noen her som har erfaring med community pa, rs serien, hovedsaklig rs-660 og rs 880. det jeg vet er: først lansert i 1995,og viderutviklet senere, da som sls serie (tror det heter det) stort sett benyttet som installasjon, ikke mye i norge, men endel i svenske kirker, større konferanse/konsertlokaler osv. funker det i dagens hi-tech pa verden ???
Eric
Newbie
Innlegg: 26
Registrert: 15 des 2010, 22:36

Re: community rs serie

Legg inn av Eric »

Hei.
Jeg har en rigg med Community RS 880 og VBS 415, bygd om og modifisert av PAS. Jeg bruker den til forskjellige saker, den funker bra til de aller fleste jobber.
Gammel, stor og tung rigg, men den spiller meget rent, pent og kraftig. Jeg er godt fornøyd med den. (...jeg tar riggingen som trening...)
Kassene har god rekkevidde og kaster langt.
De opprinnelige prosessorene støyer en del så de ble tatt ut og erstattet med en Driverack PA.
Jeg vet det er stadig er noen band som bruker disse kassene, men de er ikke lenger så utbredt p.g.a størrelsen, plasskrav og ikke minst vekten.
Mvh Eric Carlen

- I have 642 buttons, switches and faders on my mixer...and I know what most of them do... :D
Svar