Forsterker Erfaringer

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Dan
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 09 sep 2006, 01:52
Sted: Norge

Forsterker Erfaringer

Legg inn av Dan »

Hei
jeg sitter og ser på Forsterkere her nå ser på Chevin forsterkere A3000 og A5003 er det Noe Brae Forsterkere?
jeg har alldri hvært borte i de egentlig
jeg bruker nå omdagen Crest Audio 2 stk ca 6 og en stk ca 12 om jeg skal fortsette med de eller bytte eller noen andre merker som er Bedre ?
de begynner og bli noen år de ca forsterkrene men de er i veldig bra stand :D
jeg har de koblet opp mot JBL sound power topper og srx subber enkle 18"
noe som sparker mere og Bedre? 8)
Gjerne brukt gjør ingen ting :D
Tester Gjerne litt forskjellig pa :)
Dan f
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Forsterker Erfaringer

Legg inn av Marius Lindaas »

Chevin ampene du her beskriver er meget bra saker... Forholdsvis dyre saker, men meget bra. Vi hadde to amrack tidligere som kun var spekket med Chevin A-XXXX amper som hadde mange! timer på veien og dette var det alldrig noe tull med. De som kjøpte disse ampene av oss har så vidt jeg vet fortsatt ikke hatt noe tull selv om ampene nok er over ti år gamle(vil jeg tru).

Chevin ampene er til å stole på og leverer det de lover av power. Eneste negative jeg kan trekke frem er vel at relativt gammel teknilogi (disse har ikke forandret seg siden de kom for mange år siden så vidt jeg vet) gjør at de er litt tyngre enn nyere amper med nyere teknologier.
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Forsterker Erfaringer

Legg inn av Frode Trondahl »

Vi har brukt masse Chevin rundt på innstallasjoner i mange år. De er utrolig driftsikre, men de låter ikke like br som nyere amper.

Har på flere steder byttet ut Chevin med XTI.
På flere av stedene har kundene kommentert at synes anlegget låter mye bedre. Eneste som vi da har gjort er å bytte amper (ikke brukt dspen i XTIen på de stedene)

Vi har selv AB testet dette, der vi har konkludert med at både Crown og Powersoft låter mye bedre enn Chevin.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Svar