JBLPRX 600 serie

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Erik Nagy
Newbie
Innlegg: 13
Registrert: 09 nov 2010, 11:20

JBLPRX 600 serie

Legg inn av Erik Nagy »

Etter gode svar fra dere vedr JBL MRX kasser vurderer jeg nå strekt og kjøpe kasser i JBLPRX 600 series.
Kjøper da 4 stk PRX618S-XLF (2 på hver side) og 4 stk PRX615M
Hver kasse er på 1000w aktivt. Hvor mange mennesker kan få ok lyd med dette oppsettet. Vokal er viktig for meg. Hvordan er vokalen i toppenne. Takker igjen for gode svar. Hilsen Erik
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: JBLPRX 600 serie

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Blir nok litt vanskelig å svare eksakt på dette da 600-serien er veldig ny her i landet. Men tror personlig at dette er et godt kjøp i forhold til bruken du beskrev i en annen tråd. Til sammenligning bruker jeg 1 stk 518S og 1 stk 512 på hver side i mindre sammenhenger. Mener seriøst at dette holder fint til 150-200 mann uten problemer. Så oppsettet ditt vil nok holde til en del. Men jeg tror jeg ville prøvd med kun 1 topp hver side først. Disse kassene sprer en del, og du kan fort oppleve faseproblemer ved feil bruk. Sjekk med Anders på Lydrommet, han kan nok svare deg godt på dine spørsmål. http://www.lydrommet.no
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: JBLPRX 600 serie

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Et lite tilegg til mitt svar over: Musikksjanger er jo selvfølgelig et issue her. Et tungrockband vil nok kreve en del mer enn hva jeg beskriver over her, men regner med at det sier seg selv. Vi bruker 4 kasser totalt + LS9 med et omreisende band som spiller rocka, irske drekkeviser. Aldri opplevd noen problemer med dèt.
Joakim
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 02 feb 2009, 20:03

Re: JBLPRX 600 serie

Legg inn av Joakim »

Hei,

Hadde vært veldig interessant om noen av dere legger ut litt info om den nye 600 serien så fort noen har hørt den.
Tenker da spesielt på nye PRX612M og PRX618S-XLF, da jeg er veldig nysgjerrig på denne riggen.

Har vært veldig fornøyd med forgjengeren, men hadde ikke gjort noe med litt mer spark i subbene.
Og den nye XLF subben ser jo ut til å være noe helt annet på specs hvertfall.
Vennlig hilsen
Joakim Kaspersen
Svar