JBL MRX

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Erik Nagy
Newbie
Innlegg: 13
Registrert: 09 nov 2010, 11:20

JBL MRX

Legg inn av Erik Nagy »

Hei. Har noen prøvd JBL sin MRX serie? Rimlig serie men lurer på om de holder mål? Tenker og kjøpe 4 stk MRX 528 og 4 stk MRX 525. Skal drives av 4 stk Crown XTI 4000
Musikkstil lett pop/rock eget bruk + utlån til mindre lokale band prosjekt.

Må ut med i overkant av 100.000,- for nytt inkl flight til amper.

Kom med innspill.

Erik
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: JBL MRX

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Sjekk heller ut PRX 500/600-serien i såfall. Dessuten så er xti 4000 en forsterker som aldri har imponert meg. Xti 6000 derimot er en helt annen amp.
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: JBL MRX

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Ikke for å kverulere med deg Arild 8) Men det er et relativt stort sprang fra mrx til srx?! I mine ører låter prx-serien helt konge i forhold til pris/ytelse/ømme muskler osv.. Skjønner ikke hvorfor dette systemet ikke blir satt mer pris på her på forumet... Jeg har tjent bøttevis med penger på disse kassene, og har tenkt å tjene mer! Uten å bruke en kalori :lol: (skjønte du`n?)
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: JBL MRX

Legg inn av Tom Erik Stokness »

SRX og MRX er og blir 2 forskjellige systemer.

MRX er helt ok kasser.. Mye bang for the buck, men de har sine begrensninger. Den serien er en videreutvikling av gamle Mpro`n

SRX har horn med godt spredningsmønster, smalere spredning som skyter lenger, og fungrer mye bedre i stack med flere bokser. SRX har flyfester som oppsjon. Er i tilleg voice-matched for å fungere som fill til f.eks VRX og Vertec.

Men SRX er dyrt å ampe skikkelig! Itech er et must, evnt få skaffa no brukt bær-deg-ihjel-macrotech..
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: JBL MRX

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Skal høre 600-serien så fort tiden tillater dette. Regner med at vi kommer til å kjøpe inn en del kasser etterhvert. Hvis den er hakket kraftigere enn 500-serien, så vil ihvertfall ikke dèt være bortkasta penger..
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: JBL MRX

Legg inn av Ole Hansen »

Kjell Roger Halberg skrev:Skal høre 600-serien så fort tiden tillater dette. Regner med at vi kommer til å kjøpe inn en del kasser etterhvert.
Tiden tillater ikke det så fort da det er lang leveringstid på 600-serien. PRX-612 var for et par uker siden media februar. Sikkert enda lengre kø nå.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: JBL MRX

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Tålmodighet er en dyd.. det samme gjelder vel SI-Compact serien til Soundcraft også. Snedig liten og sikkert fin sak. Men lenge til jeg får slått kloa i en sånn også.
Svar