camco DL3000-2P

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

camco DL3000-2P

Legg inn av FREDRIK »

Noen som sitter på denne ampen en camco DL3000-2P ??

Noen arfaringer?

Sliter med å få tak i amper som virkerlig funker til sub :?
Mvh
Fredrik Rød
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Hvor mye effekt er det du egentlig trenger og til hva?
toraabe

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av toraabe »

Den ampen jeg absolutt har hatt best erfaring med til sub er LAB FP6400
Ingen over- ingen ved siden. Den har stenkontroll på elementene, kjører fint i 2 ohm og man får det skyvet man vil ha pluss litt til.
Siden jeg liker at subben er hard, fast og dyp samtidig så er dette den eneste ampen jeg har vært borti som jeg 100 % har klart dette med.

Disse fåes brukt på nettet og er ikke spes dyre i vårt naboland der disse blir produsert ( Kall sverige et LAB land )
Dessuten så er vel en camco dl3000 vel egentlig en amp som er for liten til å drive subber ordentlig med hvis ikke en vil ha den i bridge da ?
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av FREDRIK »

Sitter med den erfaringa at gode gammele trafo forsterkere lever mye fastere bass å puns i suben.

Det som det står på subene er: Recommended input power: 1500 – 3000 W into 4 ohms
Mvh
Fredrik Rød
toraabe

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av toraabe »

Det er en sannhet med modifikasjoner at det er tunge trafoamper som gir best skyv i bassen. Faktum er heller hvordan dempingen i ampern er
og hvor rask den klarer å levere effekten. Det er her som LAB forskerkerne er i en særklasse, siden de er svært raske og man får et stramt lydbilde som man ønsker å ha.
Vedr effekten så er det jo en enkel tommerfingerregel at er det 1500w rms på subben så gang med to så er det ideell effekt til høyttaleren.
Så slipper du å bære på deg ryggvondt mm
Gamle crest 9001 0g 10001 forsterkere er ammper som veier 50 og 65 kg stykket så de er jo håpløse å dra rundt med, men bra låter de. ingen tvil der...
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Crowm Macrotech 5000 og Crest CA18 er subamper jeg rett og slett digger..
Tror nok også Lab 6400 kan være kanon, har bare gode erfaringer med Lab!
toraabe

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av toraabe »

Har ikke hørt Macrotech 5000, men crest CA 18 låter kanon og en annen billigere forsterker QSC RMX 5050 er også en som det er godt skyv ifra.
Holder uanasett en knapp på LAB'en ,
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av FREDRIK »

Det ser vist ikke ut som om noen kjener til denne ampen??

camco Vortc 6 da??
Mvh
Fredrik Rød
toraabe

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av toraabe »

JEg har vært borti Vortex noen ganger og er en amp m somm skyver godt og som har ork i massevis, men liker bedre måten LAB sine FP spiller på og måten den driver subbene på. Jeg synes den er litt strammere i lydbildet og låter litt " hardere" men det er nettopp det som jeg er ute etter. For meg så bør en subamp være så rask som overhodet mulig og rett og slett gi mest mulig attack for å det lydbildet jeg ønsker ... Men for all del camco er absolutt samme klasse som lab men med litt ulik karakteristikk. Alt er her er uansett smånyanser..... Det er svinedyre forsterkere fra begge merker...... Crown har også noen som gir ordentlig ballegrep ...
Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Innlegg: 169
Registrert: 30 okt 2004, 20:52
Sted: Oslo

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

Vil du ha "attack" til sub i en amp og har penger nok på bok burde du sjekke ut Powersoft sin K10 amp f.eks. Har A-B testet disse mot nettopp FP6400. Seier med et godt hestehode til den lille digitale faktisk..Det er selvfølgelig ikke dermed sagt at FP6400 ikke er en fin sub amp.
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av FREDRIK »

bestilte 1 qsc rmx 5050 i dag. Gleder meg til å få testet de.

Ingen som har camco DL serien å selge??
Mvh
Fredrik Rød
toraabe

Re: camco DL3000-2P

Legg inn av toraabe »

For meg så er attack i sub alfa omega for å få det lydbildet jeg ønsker...
Trege gamle amper som Peavey CS 1200 osv var vel bra en gang i tiden, men låter etter min mening litt mye "gummistrikk" som er det nærmeste ordet jeg kommer måten disse spiller på.
Svar