Stormembranmicer til kor

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Stormembranmicer til kor

Legg inn av Odd Arild Larsen »

I sommer hadde jeg en jobb der det skulle mices opp et lite kor på 8 personer sammen med et el piano utendørs. De hadde med seg 2 stk. rimelige CAD stormembranmicer. Jeg er ikke vandt til å bruke slike micer, og var skeptisk til feedback, men det låt veldig bra, og det var mye gain før feedback. Nå nylig gjorde jeg en utendørsjobb med en trekkspillklubb som hadde med seg 2 stk. AKG C-3000 storm.micer. Det var også helt ok. Er det vanlig å bruke storm. micer til avstandsbruk på pa? Og fungerer de fleste merker, eller er det noen som er bedre enn andre til slike formål?
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Stormembranmicer til kor

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Jeg har fått veldig sansen for stormembran mic`r! Bruker det på veldig mye forskjellig. Fint som OH,foran gitaramp,flygel,kor, osv..
toraabe

Re: Stormembranmicer til kor

Legg inn av toraabe »

Stormembran fungerer spesielt godt på kassegitar ( nylon )
Jeg pleier å sette to foran i en Fransk Y, samtidig som jeg benytter hvis der finnes den innebygde pickupen.
Jeg gjør dette, som regel for å få høyere gain inn i mikseren og at jeg får mindre fedback på den måten
. KJører som regel klang fra pickupen, men mest lyd fra mikrofonene.
sven nilsen
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 23 aug 2009, 19:51

Re: Stormembranmicer til kor

Legg inn av sven nilsen »

Bruker bestandig to stk stormembran på flygel , evt med en dyn. f eks 906 i bakkant ( sm57 under til monitor).
Hadde nær gudene opplevelse med TRIO MEDIAEVAL med to AT 4033 X-Y i senter + en AE 5100 på hver side (når
de spredde seg) + litt klang . Brukte samme front på Marius Roth forrige uke og man trenger nesten ikke bruke EQ .
For billig , men bra : Sjekk ut Sontronics mikkene til PROCOM .
Stormembran er veeldig anvenlig !!
Svar