Aktive toppkasser

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Aktive toppkasser

Legg inn av BjørnH. »

Hei! Trenger gode råd i forbindelse med kjøp av toppkasser med amping. Har solgt unna noen PS 15/LS1200 som jeg hadde på utleie, siden jeg har avviklet denne delen av businessen. Behøver derfor et par topper til coverbandet vårt.Finnes jo en haug av plastkasser i markedet men jeg har bare lyttet til noen fåt av dem , uten at jeg har blitt imponert. Har for tiden et par DB technologies DVX d12 kasser på prøve, men de låter litt sint i toppen når de presses. Fine bjørkefiner kabinetter med alskens flyfester og har en proff look. Samme elementer og amp, ser det ut til som RCF ART 722. Er det noen som har sammelignet, eller noen som har alternative forslag å komme med?
Må være 12" +1,5" eller 2", lette , ikke mer enn vel 20 kilo og låte anstendig med god vokallyd. På forhånd, takk!:D
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Jbl Prx 512. Veier ikke no (18 kg), koster lite og leverer mer enn bra nok lyd! Aktive kasser på 500w, 1000w peak..
lydmix
Newbie
Innlegg: 17
Registrert: 20 okt 2007, 13:27
Sted: Spitsbergen

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av lydmix »

Og du solgte Nexo PS 15???? Det er jo det du trenger.
Kyrre S. Fledsberg
http://web.mac.com/lydmix
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av Marius Lindaas »

Blir mer og mer inponert over RCF Art serien... Ser jo ut som helt vanlig plastkasser men er veldig imponerende lydmessig. Vi har ART-522 på utleie på jobben... De leverer vanvittig mye lyd i forhold til størrelse og vekt... og låter veldig rent... Dette er nok den plast boksen jeg har hørt som låter minst plast aktig... Lite probelemer med disse også... Er hele tiden ute på jobb, men etter to år er ingen blitt "sprengt" eller bydd på noen større problemer...
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av BjørnH. »

Har solgt Nexo da jeg ikke jobber med konserter lenger. Låt bra det ja, men trenger enda mindre og lettere kasser til
eget bruk i coverband.( Har bært nok PA i det her livet) Har 4 FBT Maxx4 kasser, men jeg kunne tenkt meg noe med litt mer sprut i.
Skal muligens teste ut noen av de nyere FBT boksene, Himaxx40. Noen som har prøvd??
JBL Prx har jeg ikke prøvd, men har en kjenning som slettes ikke likte den serien, men ser det kommer en 600 serie snart, så kanskje det er tingen!?
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Smak & behag:-) Selv er jeg strålende fornøyd. Men spent på den nye serien jeg å. Høyttalere er som alt annet, noen liker Volvo, andre Bmw 8) Kan nevne at jeg selv spiller i et "irsk" rockeband som stort sett har med seg 2 prx-sub og 2 stk 512 topper på jobb opp til 200 mann. Sammen med LS9 låter det kuler å krutt! (skal hilse fra Eldri Svisdal :D )
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

By the way: Sammenligner IKKE med Ps-15 her!! :lol:
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av Frode Trondahl »

BjørnH. skrev:Har solgt Nexo da jeg ikke jobber med konserter lenger. Låt bra det ja, men trenger enda mindre og lettere kasser til
eget bruk i coverband.( Har bært nok PA i det her livet) Har 4 FBT Maxx4 kasser, men jeg kunne tenkt meg noe med litt mer sprut i.
Skal muligens teste ut noen av de nyere FBT boksene, Himaxx40. Noen som har prøvd??
JBL Prx har jeg ikke prøvd, men har en kjenning som slettes ikke likte den serien, men ser det kommer en 600 serie snart, så kanskje det er tingen!?
Hva med dette? http://89.96.202.198/documents/Z1BR_NUL0003R00.pdf, genialt til små Coverband
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Aktive toppkasser

Legg inn av Ole Hansen »

Frode Trondahl skrev: Hva med dette? http://89.96.202.198/documents/Z1BR_NUL0003R00.pdf, genialt til små Coverband
Hvem er det som importerer Outline i Norge?
Er det stuerent dette her Frode? :?
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Svar