DVA T4 til kulturhus?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ole Hansen »

Men da er jo prisen veiledende oppe i 281 000,- veiledende, og det uten amping, subber, kabling og oppheng i vegg/tak.
Terje må være ekstremt snill med kakulatoren om dette skal komme i mål på nær 200k.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ola Brekken »

Ja, trur det skal godt gjøres. Men anlegget ser hyggelig ut;)

Har knipset litt i salen:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ca 12m bredde ved scenekant. Høyde opp til fremre lysbro er ca 6-6,5m.
Amfiet er anslagsvis 25 grader.
mvh Ola D. Brekken
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ola Brekken »

mvh Ola D. Brekken
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Ole Hansen skrev:Men da er jo prisen veiledende oppe i 281 000,- veiledende, og det uten amping, subber, kabling og oppheng i vegg/tak.
Terje må være ekstremt snill med kakulatoren om dette skal komme i mål på nær 200k.
Hvis Terje regner riktig, så vil vel prisen på bokser, prosessering og flying bli ca nede i 200k inkl mva? (ca ca..) :)

Hva slags amping har dere fra før?
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Akkustisk så er denne salen en drøm!
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ola Brekken »

Kjell Roger Halberg skrev:
Ole Hansen skrev:Men da er jo prisen veiledende oppe i 281 000,- veiledende, og det uten amping, subber, kabling og oppheng i vegg/tak.
Terje må være ekstremt snill med kakulatoren om dette skal komme i mål på nær 200k.
Hvis Terje regner riktig, så vil vel prisen på bokser, prosessering og flying bli ca nede i 200k inkl mva? (ca ca..) :)

Hva slags amping har dere fra før?
Vi har ikke amping fra før som kan regnes med i denne sammenhengen.
mvh Ola D. Brekken
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ola Brekken »

Kjell Roger Halberg skrev:Akkustisk så er denne salen en drøm!
Ja, den er ganske død, så til type Rock'n'roll-konsert er den ypperlig :)
Tung sal for blåsere i orkestre.
mvh Ola D. Brekken
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Kjell Roger Halberg skrev:
Ole Hansen skrev:Men da er jo prisen veiledende oppe i 281 000,- veiledende, og det uten amping, subber, kabling og oppheng i vegg/tak.
Terje må være ekstremt snill med kakulatoren om dette skal komme i mål på nær 200k.
Hvis Terje regner riktig, så vil vel prisen på bokser, prosessering og flying bli ca nede i 200k inkl mva? (ca ca..) :)

Hva slags amping har dere fra før?
Jeg skal ikke uttale meg om hva Lydsystemer kan gi til pris på et slikt system, det vet de best selv. Jeg ville tatt telefonen og sjekka saken, det skader ikke. Gjenbruk på amping og kabling er jo selvfølgelig en mulighet, det kommer litt ann på hva du har fra før.
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Kåre N. hos Rubicon er jo også veldig kjent i huset. Kanskje han også har noen forslag? Gleder meg forøvrig at det satses litt på utstyr hos dere. Salen i seg selv er jo kjempefin.
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ola Brekken »

Kåre er godt kjent her, ja. Han kommer vel oppover ganske snart og blir her noen uker.
Så jeg regner med å ta en prat både med han og Pål Terje og høre hva de har for ideer om saken.
Kjell Roger Halberg skrev:Gleder meg forøvrig at det satses litt på utstyr hos dere. Salen i seg selv er jo kjempefin.
Nå har vi ikke fått noen penger til saken enda, men det må jo gjøres noe, mesteparten
av lydutstyret i huset er like gammelt som huset selv (dvs fra 88-89).
Så da får vi sette i gang litt undersøkelser og mase oss til så mye som over hode mulig :lol:
Men litt har det heldigvis skjedd. Kinoen fikk ny rigg i for to år siden, og i fjor fikk vi tak i en LS9-32,
så det blir gradvis bedre her! :D
mvh Ola D. Brekken
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ola Brekken »

Vil 4 stk JFL210 pr side være nok i denne salen, eller bør man satse på 5?

Hvor hardt er folk komfortable med å laste ampene?
De fleste av dagens amper tåler jo 2ohm, men er det "trygt" nok
i den forstand at folk tørr å spec'e et system med amper lastet i 2ohm på permanent basis?
mvh Ola D. Brekken
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

4 stk kan gå helt fint. Jeg kjøre aldri en amp under 4 ohm med mindre det er kriseløsning eller sterkt tungtveiende økonnomiske årsaker ute og går.
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ytter »

Var jeg deg så ville jeg også vurdert Turbosound flexarray,du greier deg nok med 3 topper pr side,men synes vel kanskje at du trenger noe sprekere i nedre register for å skaffe deg headroom i sub/bass enn det du allerede har...
Du husker sist jeg var hos dere,da brukte jeg 6 stk Meyer M1D flydd pr side samt 1 HP 700 sub pr side,det hadde jo såklart vært en pakke som matcher rommet bra,men så var det prisen da,selv en brukt slik rigg vil jo koste endel...
Martin er jo også så absolutt et godt alternativ,det samme gjelder Coda (Lasse i Haugesund selger disse,Tysværtunet Kulturhus har akkurat kjøpt inn en fin-fin pakke)
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av Ytter »

Glemte forresten å si at jeg kommer på besøk m/Django i 100 i november,gleder meg til hva du har fått i hus til da!!!
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: DVA T4 til kulturhus?

Legg inn av lydonen »

hei,
Har selv vært innom for å hilse på og har tatt en titt, flott sal!

Hør på Helge som har god erfaring og kjøp for all del ikke noe som ikke er ridervennlig og fleksibelt.. DVA er således muligens ikke løsningen.. Hva med brukt Nexo GeoS805 eller kanskje nytt GeoS1210/1230? JFL210 er også et godt forslag.. VRX kan ikke helt målse seg med disse..

Selv har jeg brukt LAB FP10000Q i 2ohms drift med fire RS15 og åtte GeoS1210/1230 drevet av en amp, metalkonsert ute for 500 mennesker og det funker brillefint. LAB har ingen problemer med å "anbefale" 2 ohms drift og det gir deg i hvertfall muligheten til å starte med et lavere budsjett og ha mulighet til å ampe opp senere..

Lykke til!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar