Analoge VS digitale forsterkere???

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Analoge VS digitale forsterkere???

Legg inn av FREDRIK »

Har byttet ut mine gamle HK-audio VC 2400 forsterkere med Crown I-tech 4000 å crown xti forsterkere, men føler at de jeg etter det har mistet trykke i subene mine. Tidligere bruke jeg analogt Ashly 3 way filter, men nå bruker jeg DSP`en som sitter i crown ampene. Kan det være filteret eller ampene som gjør at jeg mister punsjen. Har solgt unna de gamle tinga så får ikke A/B testet det! :(

Må neves at jeg har vært skeptisk til digitalt utstyr, men når det er sakt så er det jo deilig med en amp som kun veier 12kg å ikke 23kg :) :)


Lurer på om det er noen som har noen innvendinger her?
Tar i mot forklaringer med stor TAKK!! :D :D
Mvh
Fredrik Rød
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Analoge VS digitale forsterkere???

Legg inn av lydonen »

det blir ikke så mye digital vs analog men mens XTi4k ikke sparker all verden burde iT-serien levere varene- en seriøst bra amp! Og DSP'en burde det ikke være noe å utsette på heller..Hvilke høyttalere har du og hvilken amp bruker du på hva?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: Analoge VS digitale forsterkere???

Legg inn av FREDRIK »

Bruker 4 stk GAE BR 218 å til det bruker jeg 2 stk I-tech 4000 ( kansje litt liten??). Hadde det vært idielt med i-tech 6000??
Recommended input power: 2000 – 2800 W into 4 ohms stk.

Bruker 4 stk System 12 å til det bruker jeg 1 stk I-teck 4000.
Recommended input power: passive 350 – 700 W into 8 ohms stk.

Xti 2000/4000 bruker jeg stort sett til monitor å mindre PA ting.
Mvh
Fredrik Rød
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Analoge VS digitale forsterkere???

Legg inn av lydonen »

Vanskelig å si, VC2400er jo i utgangspunktet en mindre amp enn IT4000.. Dersom noen har en demo 6k amp går det jo an å prøve, har ikke sammenlignet 4k og 6k direkte men det burde jo sparke uansett med en 4k liksom.. Kanskje noen andre har synspunkter?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Analoge VS digitale forsterkere???

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Hvordan har du satt opp DSP-en? Der er det mange feller.
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: Analoge VS digitale forsterkere???

Legg inn av FREDRIK »

Skal prøve en dag å brokoble en XTI 4000 på hver av subene, trudde det vil komme til å sparke bedre enn I-Tech serien.
Dempings fakoren reduserer vel bevegelsen i elemente å vil redusere puncen i suben på den måten viss dempings fakoren er for høy!?
For det er vel sånn at I-tech har en dempings fakor på over 5000 å xti i over 500 i 8 Ohm. etter hva jeg har for stått så halveres den i 4 Ohm.

Men viss dempings fakoren er høy så tar vell kansje vare på elementene.

Er jeg helt på jorde?? :roll:
Mvh
Fredrik Rød
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Analoge VS digitale forsterkere???

Legg inn av Helge A. Bentsen »

FREDRIK skrev:Skal prøve en dag å brokoble en XTI 4000 på hver av subene, trudde det vil komme til å sparke bedre enn I-Tech serien.
Dempings fakoren reduserer vel bevegelsen i elemente å vil redusere puncen i suben på den måten viss dempings fakoren er for høy!?
For det er vel sånn at I-tech har en dempings fakor på over 5000 å xti i over 500 i 8 Ohm. etter hva jeg har for stått så halveres den i 4 Ohm.

Men viss dempings fakoren er høy så tar vell kansje vare på elementene.

Er jeg helt på jorde?? :roll:

Ja.
Svar