Innkjøp av pa

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Dan
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 09 sep 2006, 01:52
Sted: Norge

Innkjøp av pa

Legg inn av Dan »

hei jeg er en kar som driver ett enkelt utleie med pa-utleie det er vel basert på hobbybasis men jeg lurte på og sette i gang litt større utover våren
jeg driver og ser meg rundt etter en hel å grei rigg helst bestående av ett par topper 12-15" og tillhørende subber 18" eller ett helt annet Merke/kombinasjon. Så jeg har sett på Turbosound,jbl,nexo.d&B, Mayer sound,Yorkville. Per dags dato har jeg topper JBL m-350mk2 som drives med Crest audio ca-12 og så har jeg 2 stk Crest audio ca-6 som jeg tenkte og drive subber med det skal nok holde mener jeg i allefall :) og rane delefilter. Men jeg lurer på om det er noen der ute som har noen ambefalinger ? om hva jeg burde velge jeg har prata med mange her og der og alle har forskjellige meninger :? kan jo kjøpte komlett sett eller bruke de toppene jeg har i dag og kjøpe noen subber som passer til de siden jeg er 1 person så burde enhetene helst ikke veie over 40-50 kg med tanke på att ikke jeg skal knekke ryggen hvær gang det skal brukes :lol:
jeg er jo opptatt att dette skal låte bra og "Trøkke bra" i forhold til størrelsen og selvfølgelig hva jeg har og drive det med nå

hyggelig om noen som vet om noe av det jeg er på jakt etter :D

håper på mange positive svar :D
Tester Gjerne litt forskjellig pa :)
Dan f
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Innkjøp av pa

Legg inn av Marius Lindaas »

Et rimelig og godt alternativ for kraftig "allround" pa er jo JBL SRX, Bruker dette mye selv (725+728). Mye lyd for pengene i disse boksene, meget solide og lav vekt. Her finnes det noe brukt rundt om kring også...

D&B og Meyer blir fort en del dyrere vet jeg. Nexo og Turbo finnes det jo mye snasent brukt rundt om kring, men blir fort dyrere enn SRX det også...

Du må nok se litt på bruksområdet på PA´en din og litt på kundene dine, samt et budsjett for så å finne det produktet som passer best.
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Dan
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 09 sep 2006, 01:52
Sted: Norge

Re: Innkjøp av pa

Legg inn av Dan »

ja ha ser den Marius men de veier jo en del mere en det jeg klarer og løfte :lol: tenkte meg i første omgang Enkle 18" bunner da jo helst Passive
da er jo Srx 718s noe greier jeg må se mer på men det er jo Ingen tilsalgs :( har også titta litt på Nexo Ls-1200 men vet ikke kombinasjon med de JBL jeg har i dag om det vil fungere ?
Tester Gjerne litt forskjellig pa :)
Dan f
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Innkjøp av pa

Legg inn av Tom Hansen »

Skal du ha singel, er 718 absolutt og anbefale. Om du kjøper ny, er det uansett verdt investeringen, da det har høy salgsverdi etterpå.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
toraabe

Re: Innkjøp av pa

Legg inn av toraabe »

Enten det er det ene eller andre merket så bør de ikke være for tunge.
Cerwin Vega ( unskyld navnet ) har noen mindre subber JE 36X som er juniorsubben.
Billige er de også...
VIktig å tenke på hva du skal bruke utstyret ditt til. skal du ha dunkebass så funger de nok, men ikke til noe mer viljeg vel si...
Dan
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 09 sep 2006, 01:52
Sted: Norge

Re: Innkjøp av pa

Legg inn av Dan »

jeg skal bruke de til allround egentlig all type musikk jeg har ike hørt Jbl 718 spille men det hvar en som sa til meg en gang att JBL høytalere generelt vill ha mye strøm altså man måtte gange det med to i allefall får og få det til og spille bra :?
har ikke hvært slik med annet utstyr jeg har prøvd

jeg har ike hørt de Cerwin vega Spille men jeg holdt på og Kjøpe Cerwin Vega T-36/750 det er Basshorn og de skal jeg si ga bra Bass! til og Hvære Cerwin i allefall :o

jeg er jo på jakt etter den "Punchen" når det står der og man Ønsker og dra på litt :)
Tester Gjerne litt forskjellig pa :)
Dan f
Svar