Virtual Vi6 - le trouble

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Per Erik Finstad »

Hei.

Har nå brukt Virtual Vi6 for å sette opp et "show" slik at det bare er å stappe minnepennen inn i mikseren neste gang jeg kommer på jobb og Vi6 er levert.

Når alt var klart satte jeg inn minnepennen, og da skal "Virtual Vi6" finne den automatisk, men det som skjer er at alt fryser og det spretter opp en deilig windowsfeilmelding: Ingen diskett, etterfulgt av en lang feilmelding som tar alt for lang tid å skrive ned her.

Så sjekker jeg minnepennen i utforsker, og der er det opprettet en mappe som heter "Shows". Men det ligger ikke noe i den. Så den fant tydeligvis minnepennen, men klarte ikke å skrive showfila til disk.

Noen forslag? Noen som har opplevd det samme?

P.S. Minnepennen er helt ny, og det har ikke vært noe på den før. Den er ikke skrivebeskyttet...

Forslag mottas med takk!!
Live Hurts
Anders Svinndal
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 08 jun 2006, 14:41
Sted: Oslo

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Anders Svinndal »

Per Erik Finstad skrev:Hei.

Har nå brukt Virtual Vi6 for å sette opp et "show" slik at det bare er å stappe minnepennen inn i mikseren neste gang jeg kommer på jobb og Vi6 er levert.

Når alt var klart satte jeg inn minnepennen, og da skal "Virtual Vi6" finne den automatisk, men det som skjer er at alt fryser og det spretter opp en deilig windowsfeilmelding: Ingen diskett, etterfulgt av en lang feilmelding som tar alt for lang tid å skrive ned her.

Så sjekker jeg minnepennen i utforsker, og der er det opprettet en mappe som heter "Shows". Men det ligger ikke noe i den. Så den fant tydeligvis minnepennen, men klarte ikke å skrive showfila til disk.

Noen forslag? Noen som har opplevd det samme?

P.S. Minnepennen er helt ny, og det har ikke vært noe på den før. Den er ikke skrivebeskyttet...

Forslag mottas med takk!!
Ren tipping her, men kanskje det kan ha noe med formatet på minnepinnen å gjøre? Kanskje Vi6 ikke vil skrive til NTFS (windows standard) eller Mac-formaterte disker? Har selv brukt en minnepinne formatert i FAT32 som fungerer fint med med både Vi6 og Vi4. Sjekk hvilket format det er på disken, og prøv evt. å reformatere til FAT 32 – da får du i tillegg en minnepinnen du kan brukes på både Mac og PC.

Anders
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Per Erik Finstad »

Da ble det årnings! Sweeeet. Problemet lå jo selvfølgelig i Windows og ikke i softwaren. Etter litt leting på diverse nerdeforum fant jeg ut hva som skulle til.
Live Hurts
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Frode Trondahl »

Per Erik Finstad skrev:Da ble det årnings! Sweeeet. Problemet lå jo selvfølgelig i Windows og ikke i softwaren. Etter litt leting på diverse nerdeforum fant jeg ut hva som skulle til.
Kan ikke snart microsoft få skrota antikk Windows, å lage et nytt operativ system basert på Unix. Slik Apple og Linux har gjort da funker ihvertfall ting.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Frode Trondahl skrev:
Per Erik Finstad skrev:Da ble det årnings! Sweeeet. Problemet lå jo selvfølgelig i Windows og ikke i softwaren. Etter litt leting på diverse nerdeforum fant jeg ut hva som skulle til.
Kan ikke snart microsoft få skrota antikk Windows, å lage et nytt operativ system basert på Unix. Slik Apple og Linux har gjort da funker ihvertfall ting.

Hva er gærnt med Win XP nå da?
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Frode Trondahl »

XP , vista , 7 alle krasjer altfor ofte. Har pc på kontret å den krasjer titt og ofte.

Å jobbe med mye programmer oppe samtidig på en PC er nesten umulig, alt blir tregt å ting krasjer lett.

Kan ha 20 programer opp, rendre en film og surfe på nett samtidig med Macen min uten at jeg er i nærheten av et krasj.
Skal like å se den pcen som ikke låser seg da.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Anders Svinndal
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 08 jun 2006, 14:41
Sted: Oslo

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Anders Svinndal »

Frode Trondahl skrev:XP , vista , 7 alle krasjer altfor ofte. Har pc på kontret å den krasjer titt og ofte.

Å jobbe med mye programmer oppe samtidig på en PC er nesten umulig, alt blir tregt å ting krasjer lett.

Kan ha 20 programer opp, rendre en film og surfe på nett samtidig med Macen min uten at jeg er i nærheten av et krasj.
Skal like å se den pcen som ikke låser seg da.
Foreslår at vi lar Mac vs. PC debatten ligge jeg, gutter. Det har vel strengt tatt vært diskutert til det kjedsommelige mange ganger før...

Anders
torbaa

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av torbaa »

For at det skal funke i alle mulige slags miksere, så er fat 32 et format som alle maskiner forstår.
Mac har en tendens til å ville formatere usb enheter i sitt eget filsystem.
Resultatet er at WIndows selv ikke klarer å få formatert disken igjen.
Da må man inn med Gparted.
Verdens beste og enkleste formateringsverkktøy.
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Per Erik Finstad »

torbaa skrev:For at det skal funke i alle mulige slags miksere, så er fat 32 et format som alle maskiner forstår.
Takk for det tipset. Nå er min minnepenn FAT32, så da er det greit for min del.

Ellers husker jeg en tråd på forumet her som sa noe at LS9 ikke godtar minnepenner større enn 2GB. Noen som vet status på det? Skal teste det på lørdag, så da får jeg vel svar, men gi gjerne lyd hvis det er noen som vet om det fortsatt er slik.
Live Hurts
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Even N.B. »

Frode Trondahl skrev:XP , vista , 7 alle krasjer altfor ofte. Har pc på kontret å den krasjer titt og ofte.

Å jobbe med mye programmer oppe samtidig på en PC er nesten umulig, alt blir tregt å ting krasjer lett.

Kan ha 20 programer opp, rendre en film og surfe på nett samtidig med Macen min uten at jeg er i nærheten av et krasj.
Skal like å se den pcen som ikke låser seg da.
Men så er ikke de dataene deres av de nyeste da :p
Somregel skal det ikke være noe problem med masse programmer.
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Frode Trondahl »

Kontor maskina mi var ny fra dell, for 7 månder siden, macen er 2.5 år nå :-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Even N.B. »

Frode Trondahl skrev:Kontor maskina mi var ny fra dell, for 7 månder siden, macen er 2.5 år nå :-)
En dell gjør ikke saken bedre.
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av Joachim »

Even N.B. skrev: En dell gjør ikke saken bedre.
Hva gjør da?
Mvh
Joachim Venberget
toraabe

Re: Virtual Vi6 - le trouble

Legg inn av toraabe »

LS9 har en kjekk liten MP3 spiller som låter bra.
Husk å lag mappestruktur /YPE/SONGS/

Alle sanger som du spiller inn og som du skal spille av ligger i mappa songs.

jeg bruker både 4 og 8 gb brikker.
Imidlertid er mikseren flashet med siste firmware noe som jeg er sikker på er årsaken til at en kan ha større en 2 GB brikker.
Svar