PA For (Opp til) 120000,-

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av knut »

Ja, TSW 721, som er en hornsub må ha litt arbeidsrom og kastelengde for å jobbe optimalt.
Husker Hyperstate i Oslo spektrum for lenge siden , da hadde de 21st 721 pr side. mener å huske at det var rimelig heftig..:)

Har 4stk Outline doppia med noen dobble18" subber for hånden om du er interessert i å kjøpe brukt. Er et allsidig og fint pointsource kabinett.


Kult at et studentsted skal bruke såppas med penger på høyttalerflate...
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av Tom Erik Stokness »

4 Stack med Alpha È er nokk det beste og mest allsidig. Flood har jeg ikke no erfaring med, men er nokk bygd for å kaste langt, og spredninga blir jo da veldig smal. Doppia har IKKE noe å gjøre i små lokaler!
Hvem er det som skal selge doppia/top-sub foresten? er det tønsberg eller hokksund de kassene stammer fra?
toraabe

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av toraabe »

De hadde noe lignende Turbosound på Blå for noen år siden hvis de ikke har det der enda og det låt knall
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av permorten2@live.no »

Jeg har to komplette EAW rigger som skal selges. Disse består av to stk.SB1000 og to stk 650 kasser.
Veiledende utsalgspris er 39000 pr.stk for 1 stk. sb1000 og 59000,- for 1 stk 650.
Selger to av hver med helt strøkne Yamaha forsterkere i rack for 90000,-. Veil for 1 slik anlegg er 242000,-

MVH: Per M :)
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Den EAW riggen tror jeg kan være knall!
Mathias Fekjær
Active Member
Innlegg: 58
Registrert: 08 mar 2006, 14:32
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av Mathias Fekjær »

Tusen takk for alle svar, jeg skal tenke litt på det så kommer jeg tilbake til dere så snart det skjer noe.

Hvor finner jeg Nexoene forresten? Hvem selger de?
------------------
Mathias Fekjær
http://www.mellowgrounds.net //\\ Stay Mellow!
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av FREDRIK »

www.FotoPhono.no har NEXO, RCF tidligere også GAE Høyttalere. :D
Mvh
Fredrik Rød
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av Ole Hansen »

FREDRIK skrev:http://www.FotoPhono.no har NEXO, RCF tidligere også GAE Høyttalere. :D
Er vel pss i Horten som har Nexo i Norge, hvis ikke de med det tungvinte navnet fotophono har overtatt Nexo i senere tid. Fotophono har vel kjøpt seg kraftig inn i pss den siste tiden og har derfor sterke bånd til Nexo.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av knut »

Tom Erik: Det er Lyd & Lyproduksjoner i Bergen som sitter på dem, vet ikke om de har kjøpt dem ny eller brukt.
Hadde vel egentlig ikke tenkt å selge dem da de brukes mye på klubb jobber, enkel og dobbel rigg.
Men de passer jo inn i prisklassen som denne trådstarter var på jakt etter , så det var bare et spontant svar om det ville være til hjelp for han. Spredning på doppia er vel mye det samme som turbo flood serie om jeg ikke husker helt feil.
Vi bruker systemet med godt resultat i medium lokaler...
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
skrotumtroll
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 26 jan 2009, 09:28

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av skrotumtroll »

dersom det er et utested på under 100 kvm som jeg har forstått, så tror jeg alphaen vil duge, men tror 2 Stack med turbo TQ vil være bedre til jobben. Spiller svært bra til slik type musikk og er fine og finne brukt.
Lars
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av Joachim »

Hva med mer mål av lokalet, sceneplassering og takhøyde. Kan dere henge? såfall hvor?

Dere som mener han bør kjøpe f.eks Flood, hvordan ser dere for dere riggen skal konfigureres i ett så lite lokale? En kan jo bare anta at det ikke er 3m + takhøyde, hva om lokalet er avlangt med scene på kortvegg? Skal da en kasse bare spelle rett i veggen?



Turbo TQ !
Mvh
Joachim Venberget
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av Tom Erik Stokness »

knut skrev:Tom Erik: Det er Lyd & Lyproduksjoner i Bergen som sitter på dem, vet ikke om de har kjøpt dem ny eller brukt.
Hadde vel egentlig ikke tenkt å selge dem da de brukes mye på klubb jobber, enkel og dobbel rigg.
Men de passer jo inn i prisklassen som denne trådstarter var på jakt etter , så det var bare et spontant svar om det ville være til hjelp for han. Spredning på doppia er vel mye det samme som turbo flood serie om jeg ikke husker helt feil.
Vi bruker systemet med godt resultat i medium lokaler...
Doppia sprer 50x40, men syns de kassene låter veldig "in your face" i små lokaler... men sub`ene er jo sjef, hvis man bruker no annet enn de digitale ampene fra outline...

Nei gå for Alpha È! da har dere en knall RnR PA , som også blir bra akseptert med tanke ridere som evnt skulle finne på å dukke opp
toraabe

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av toraabe »

Joachim skrev:Hva med mer mål av lokalet, sceneplassering og takhøyde. Kan dere henge? såfall hvor?

Dere som mener han bør kjøpe f.eks Flood, hvordan ser dere for dere riggen skal konfigureres i ett så lite lokale? En kan jo bare anta at det ikke er 3m + takhøyde, hva om lokalet er avlangt med scene på kortvegg? Skal da en kasse bare spelle rett i veggen?



Turbo TQ !
TQ vil nok fungere bedre hvis det ikke er spes langt rom
Flood kan også fungere om rommet er lengre og at subbene får mere å spille på.
Uansett så mener jeg at Turbo TQ eller Flood hvis rommet er egnet vil passe bedre inn til den musikken som de ønsker å spille.
Et merke som vi helt har glemt er Funktion One http://www.funktion-one.com/ som vel på mange måter er
en avart og viderutvikling av Turbosound.
skrotumtroll
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 26 jan 2009, 09:28

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av skrotumtroll »

ja enig det. men eneste er at hver gang jeg hører funktion one tenker jeg bare på dette:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Lars
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: PA For (Opp til) 120000,-

Legg inn av olegutten »

PSS har vært en del av FotoPhono et par år nå. Priser på Nexo finnes på både på www.fotophono.no og www.pss.no
Ring Horten kontoret (tidligere PSS) eller Gjøvik for mer info
Svar