Scoop sub

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Scoop sub

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Her er litt bilder :D

Disse kassene er ikke for de som har ryggproblemer. Gikk 8 plater på 4 kasser. Pluss element som veier 15 kg. Så rundt 75kg.

Konstruksjonen er veldig lett. Ikke noen problemer i grunn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh
Erlend Blom
toraabe

Re: Scoop sub

Legg inn av toraabe »

Blir spennende å høre hvordan dette låter og om det blir et anlegg for utleie til reagge og dancehall.
Da blir det vel å ha egnede topper til systemet... ;);) http://bobbyowsinski.blogspot.com/2009_ ... chive.html

Fine gamle Altec kabinetter ;)
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Scoop sub

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Forumet er jo blitt sånn spøkelsesforum. haha. Bare oss to her nå virker det som. :lol:

Lyden er bra i de! 8) Testet én forrige helt. Manglet kicket, men det er naturlig siden jeg delte de på ca 110hz. Orket ikke ta noe kickbin oppå de. Fikk holde med én topp. Toppene våre er ganske like de Altec toppene. Hornbasert. 8)

Hvordan er reglene for posting av produkter som ikke er til privat bruk?? Jeg har noen andre bilder også, men ønsker ikke å dele de dersom det er i mot regler. Det er ikke ment som reklame, men det kan vel kanskje oppfattes slik?!
Mvh
Erlend Blom
toraabe

Re: Scoop sub

Legg inn av toraabe »

OK

Nå vet jeg ikke hvor dipen er på disse kabinettene, men som tidligere forklart så skal de vel deles rett under dip'en.
HAr du gjort noen målinger på frekvensresponsen?
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Scoop sub

Legg inn av Hans A. Moen »

Er flere her. Men for å snakke for meg selv så venter jeg bare på flere bilder. For lite ledig tid til å skrive på forumet :P STRESS!"=!¤"!=¤"!
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Scoop sub

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Da trosser jeg forum Gudene. Så får de heller slette det dersom de mener det er mot noen regler.

Her er noen bilder fra før de ble satt sammen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh
Erlend Blom
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Scoop sub

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Her er noen til.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh
Erlend Blom
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Scoop sub

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Her er noen bilder fra Testen jeg hadde forrige helg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh
Erlend Blom
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Scoop sub

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Så her kom litt ekstra bilder:

Forsterkere: FFA 10000 og Crown XTI4000
Mixebord: Lite Berry 8 kanalers. Veldig lett å bruk. Har RCA innganger slik at det er lett å koble til pc eller annet.
Delefilter: Berry 2310. Kjøpte det inn for å teste. Har også to ultradrive, men valgte å ikke bruke det lille delefilteret.

Musikken jeg spilte var hovedsaklig Reagge, fra det albumet jeg nevnte tidligere. Har ikke fått skrillex albumet, men fikk beskjed at det var sendt i dag. Testet også på vanlig Pop og club musikk. Det var annerledes kontra bassrefleks eller horn. Likte lyden veldig godt! Manglet kickbins på top, så manglet derfor kicket som vanligvis er der. All musikken som ble spilt var flac.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal betrakte Scoopet som et horn eller som bassrefleks. Det er også veldig stor uenighet om hva det skal, og det anbefales å teste seg frem til beste resultat. Det skal jeg også gjøre.

Var ingen delay på scoopet når jeg spilte. Kun på diskant. Men skal teste meg litt frem på hvilken delay som gir best resultat.
Mvh
Erlend Blom
toraabe

Re: Scoop sub

Legg inn av toraabe »

Siden det stort sett er lyden fra hornet som man benytter seg av ( under dip'en) så må man er vel delaytiden på toppene man må sette utifra lengden fra driver på baksiden i scoopet ut gjennom trakten til framsiden minus lengden på hornet på toppene og vinkel til lytteposisjon tar jeg rett ?

Mvh

Torbjørn
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Scoop sub

Legg inn av Helge A. Bentsen »

toraabe skrev:Siden det stort sett er lyden fra hornet som man benytter seg av ( under dip'en) så må man er vel delaytiden på toppene man må sette utifra lengden fra driver på baksiden i scoopet ut gjennom trakten til framsiden minus lengden på hornet på toppene og vinkel til lytteposisjon tar jeg rett ?

Mvh

Torbjørn

Tja. Du kan komme inærheten, men skal du ha det nøyaktig, må du måle delaytiden med Smaart eller lignende. Jeg kan godt hjelpe deg med det hvis du ikke har måleverktøy.

Fikk forøvrig levert to stk Labsub i går.
13072011160.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Scoop sub

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Helge A. Bentsen skrev:
toraabe skrev:Siden det stort sett er lyden fra hornet som man benytter seg av ( under dip'en) så må man er vel delaytiden på toppene man må sette utifra lengden fra driver på baksiden i scoopet ut gjennom trakten til framsiden minus lengden på hornet på toppene og vinkel til lytteposisjon tar jeg rett ?

Mvh

Torbjørn

Tja. Du kan komme inærheten, men skal du ha det nøyaktig, må du måle delaytiden med Smaart eller lignende. Jeg kan godt hjelpe deg med det hvis du ikke har måleverktøy.

Fikk forøvrig levert to stk Labsub i går.
13072011160.JPG
Veldig pent! Du som har laget de? Men du skal få lov å vise mer enn lab-bunnen. :lol: Det er 2x12" versjonen sant? Vet det er en del som lager 1x12" versjoner.
Mvh
Erlend Blom
knut Harildstad
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 13 feb 2006, 14:08
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Scoop sub

Legg inn av knut Harildstad »

Er det den LABversjonen som Joachim holdt på med i Autocad ?


MVH

Knut Harildstad
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Scoop sub

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Dette er en utgave laget etter originaltegningene til Tom Danley. Jeg får de bygd av en kar som er litt flinkere enn meg til å sage rette vinkler, tar malinga og litt småpjusk sjøl. Den versjonen Joachim jobba med er trimma litt ned i lengde på kassa og er mere portabel men indre mål i hornet skal være de samme.

Får begynne å male litt over helga.
knut Harildstad
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 13 feb 2006, 14:08
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Scoop sub

Legg inn av knut Harildstad »

Ok, den e god. du får gi oss tilbakemeldinger på lyden, håper de spiller litt selv om du bare har 2stk.

har du hørt Martin Audio WSX noen gang,....? Om du har så hadde det vært knall om du kan si om det er noen vesentlig forskjell i lyden når du får testet LAB'ene..

MVH

Knut Harildstad
Svar