hvilke Klanger liker dere?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

hvilke Klanger liker dere?

Lexicon Pcm 90
5
10%
Lexicon Pcm 91
10
20%
Lexicon Pcm 96
5
10%
Bricasti M7
6
12%
TC Reverb 4000
8
16%
TC M3000
4
8%
YAMAHA SPX2000
5
10%
YAMAHA SPX990
1
2%
Andre
7
14%
 
Stemmer totalt: 51

Carlviktor
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 16 mar 2009, 15:11

hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Carlviktor »

Hei, er på utkikk etter klang til FOH. Er det noe å velge mellom her kan jeg få noe hjelp? Takk! :D
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av olegutten »

Av alternativene som er nevnt er PCM 90'en den jeg har mest tid med og er dermed den jeg er mest fortrolig med. Liker også TC sine klanger godt men har ikke jobbet på 4000 og det er lenge siden jeg lekte med en 3000 så jeg husker ikke hvordan den er i forhold til 90'en.

ole
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Tc M1, 2000, 3000, 4000, 2290, d2, Yamaha SPX900, 2000, Rev5, Eventide H3500. Den dagen Lexicon lager en brukervennlig klang, som ikke tar 30 minutter å skru til mens du leser bruksanvisningen, så blir jeg glad. Lexicon låter fint, men det tar jo et år å få skrudd til lyden i boksen.
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av olegutten »

Er vel forsåvidt enig i det. Har ikke Eventide en H4000 også? mener å ha skrudd et par ganger på den og den låt kjempe fint.
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av kleistad »

Helt enig med Helge her!
Ellers kan jeg si at TC 4000 er en kanonklang. Låter bra og VELDIG enkel å bruke! Er også veldig glad i SPX2000 på instrumenter
Kristoffer Leistad
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Ole Hansen »

Helge A. Bentsen skrev: Den dagen Lexicon lager en brukervennlig klang, som ikke tar 30 minutter å skru til mens du leser bruksanvisningen, så blir jeg glad. Lexicon låter fint, men det tar jo et år å få skrudd til lyden i boksen.
For min del kom den dagen for ca. et år siden da PCM96 kom. Brukervennligheten på denne synes jeg er veldig bra, og jeg har så vidt gløttet i bruksanvisningen som nå ligger nedstøvet hjemme. Har hatt den et år nå og mener at lyden har vært skrudd til hele tiden :) . Låter jo konge også. Tror absolutt at PCM96 føyer seg inn i den brukervennlige delen av klangverdenen i motsetning til tidligere Lexicon-modeller.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Espen Hammer »

Ole Hansen skrev:
Helge A. Bentsen skrev: Den dagen Lexicon lager en brukervennlig klang, som ikke tar 30 minutter å skru til mens du leser bruksanvisningen, så blir jeg glad. Lexicon låter fint, men det tar jo et år å få skrudd til lyden i boksen.
For min del kom den dagen for ca. et år siden da PCM96 kom. Brukervennligheten på denne synes jeg er veldig bra, og jeg har så vidt gløttet i bruksanvisningen som nå ligger nedstøvet hjemme. Har hatt den et år nå og mener at lyden har vært skrudd til hele tiden :) . Låter jo konge også. Tror absolutt at PCM96 føyer seg inn i den brukervennlige delen av klangverdenen i motsetning til tidligere Lexicon-modeller.
Må si meg enig her altså. utrolig enkel og oversiktlig og jobbe med. Forøvrig er Lexicon300 enkel og jobbe med også.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Joachim »

Lexicon
TC
Yamaha

Sånn vil jeg at gjerne at ting skal se ut, A-B-C. Alt på sin plass. Akkurat som bokstavkjeks, så enkelt at selv bikkja skjønner det :) Er det noe jeg finner frustrerende så er det f.eks 2 stk M2000 i ett rack uten andre FX, du har jo delay der..
Mvh
Joachim Venberget
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Frode Trondahl »

Lexicon 480, ingen matcher den :-)

480 og 2290, da har man, alt man trenger for en fin kveld på jobb :-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Ole Hansen »

Hva er det som egentlig skiller PCM90 og PCM91? Innbiller meg at brukergrensesnittet er det samme, men at det er mer prossesorkraft og litt mer presets i PCM91. Ellers er det vel stort sett samme maskinen? Tar jeg helt feil her?
Ellers er jo Bricasti også en bra klang. Litt mere tryking på denne enn PCM96, men et enkelt brukergrensesnitt på denne også. Solid og med retro utseende der det virker som om at det ikke er spart på byggematerialene.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Espen Hammer »

Andre algoritmer i 90 enn 91 mener jeg og ha hørt.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Frode Trondahl »

Ole Hansen skrev:Hva er det som egentlig skiller PCM90 og PCM91? Innbiller meg at brukergrensesnittet er det samme, men at det er mer prossesorkraft og litt mer presets i PCM91. Ellers er det vel stort sett samme maskinen? Tar jeg helt feil her?
Ellers er jo Bricasti også en bra klang. Litt mere tryking på denne enn PCM96, men et enkelt brukergrensesnitt på denne også. Solid og med retro utseende der det virker som om at det ikke er spart på byggematerialene.
dspen i 90 er samme som i 480, 90 låter mye fetere en 91.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
toraabe

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av toraabe »

Benytter helst Lexicon mpx 550 og Korg Stage Echo som ekkomaskin med fjærklang når det er reaggejobber på lur.
Selv om den er i mono så er det ingen ting som låter som den med støy og det hele som følger med på lasset. ;) :D :)

Latterlig enkel å bruke
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av permorten2@live.no »

Må si jeg liker Roland DEP-5 veldig godt på vokal. Ellers er spx 2000 en killer på trommer og perkusjon

Per Morten "østland Lydstudio". :)
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: hvilke Klanger liker dere?

Legg inn av Mads Størkersen »

Frode Trondahl skrev: 480 og 2290, da har man, alt man trenger for en fin kveld på jobb :-)
Kan ikke si meg annet enn enig i den.

480 er for meg himmel (t.o.m fetere enn 960).

Alt jeg da trenger er en delay, helst en 2290, men klager aldri om jeg får en D-Two heller.

Men jeg gleder meg til å få testa ut M4000 100% og det samme med PCM 96.

Regner med at de begge dukker opp i løpet av festivalsommeren...

Men for all del, det er da ingenting galt med SPX 2000 heller.....

Men som alltid; smak og behag...
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Svar