Forundring..

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Stig Kamonen
Site Admin
Innlegg: 92
Registrert: 05 jun 2003, 13:27
Sted: Høyanger
Kontakt:

Forundring..

Legg inn av Stig Kamonen »

Det er en ting jeg i lengere tid har prøvd å se på med forståelse. Man har et miksebord til flere hundre tusen, med dette følger det som regel med et såkalt støvtrekk. Hva gjør de fleste mennesker med dette trekket??? jo; krøller det sammen og hiver det på bakken, med det resultatet at når de så legger på igjen dette trekket er det jo fullt i støv, sand og vet ikke hva. Og hva skjer med all denne skiten? Jo det havner oppi selve mikseren.
Om noen har en god forklaring på dette vil jeg på nytt prøve å se på dette med full forståelse...
-Stig
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Veldig enig med deg Stig. Støvtrekk skal brettes pent sammen (med den siden som ligger ned på mikseren inn) og legges på ett fornuftig sted som f.eks en skuff.
Men en annen ting er om det er så veldig fornuftig å sette en mikser til X-hundre tusen midt i en sal i utgangspunktet med eller uten støvtrekk?Salen vil jo etterhvert bli fylt med hundrevis av drita idioter med glass i hver hånd.
Og av og til (eller som oftest som det egentlig heter) blir jo disse idiotene (som fortsatt er fulle) å hive glassene rund omkring seg. Gjerne farlig nærme denne mikseren til X-hundre tusen uavhengig om denne har støvtrekk eller ei.
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

støvtrekk er jo fint det..men det hjelper lite når det kommer ett halvliterglass med vann flyvende og lander på consolen.. som skjedde meg en gang... stressigt..
Men alt overlevde... alle diodene på mikseren blinket i takt med musikken da men.. så jo bra ut hvertfall..
Ja til støv/vanntette miksere! :?:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Joda EQ-dvergen har svaret på hvordan dette skal gjøres. Prøv å behandle trekket til et flygel på samme uvørne måte, og se hva som skjer etterpå...

NSLF ruler!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Kansje dere som irriterer dere over trekket og alle andre norske gaffateknikere kunne vurdere å slutte å gaffe ihjel miksere. Det er mildt sagt rasering. ref : John Dee H1000 / 500. ( som oftest er trekket borte etter 3 gigen og det er jo irriterende nok ) Er jo litt kjekt når label strippen er inntakt og man kan se hvilken kanaler man jobber på osv...
Biltema har grisebillig PVC i mange flotte farger.
Gaffa har ingenting og gjøre på ett miksebord!

Puh, så fikk jeg sagt det og, sorry gutter.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:Kansje dere som irriterer dere over trekket og alle andre norske gaffateknikere kunne vurdere å slutte å gaffe ihjel miksere. Det er mildt sagt rasering. ref : John Dee H1000 / 500. ( som oftest er trekket borte etter 3 gigen og det er jo irriterende nok ) Er jo litt kjekt når label strippen er inntakt og man kan se hvilken kanaler man jobber på osv...
Biltema har grisebillig PVC i mange flotte farger.
Gaffa har ingenting og gjøre på ett miksebord!

Puh, så fikk jeg sagt det og, sorry gutter.
Enig der, liker godt å bruke fryse tape eller tesa markeringstape. Som er lett å fjerne uten at det blir masse lim igjen på mikseren eller annet utstyr.

Synes at gaffa på kabler ol også er unødvendig stort sett. Liker godt å brue stropper om e skal henge fast kabler ol.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Kansje dere som irriterer dere over trekket og alle andre norske gaffateknikere kunne vurdere å slutte å gaffe ihjel miksere. Det er mildt sagt rasering. ref : John Dee H1000 / 500. ( som oftest er trekket borte etter 3 gigen og det er jo irriterende nok ) Er jo litt kjekt når label strippen er inntakt og man kan se hvilken kanaler man jobber på osv...
Biltema har grisebillig PVC i mange flotte farger.
Gaffa har ingenting og gjøre på ett miksebord!

Puh, så fikk jeg sagt det og, sorry gutter.
Enig der, liker godt å bruke fryse tape eller tesa markeringstape. Som er lett å fjerne uten at det blir masse lim igjen på mikseren eller annet utstyr.

Synes at gaffa på kabler ol også er unødvendig stort sett. Liker godt å brue stropper om e skal henge fast kabler ol.
Takk Med Tesa markerings tape håper jeg du mener PVC og ikke gaffa typen. det er hele poenget med en tape som ikke "herder" og tar med seg halve mikseren etter og ha sittet noen dager...
PVC er også fint og bruke på kabler. Om du ikke bruker dritt pvc blir det heller ikke sittende igjen lim.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Kansje dere som irriterer dere over trekket og alle andre norske gaffateknikere kunne vurdere å slutte å gaffe ihjel miksere. Det er mildt sagt rasering. ref : John Dee H1000 / 500. ( som oftest er trekket borte etter 3 gigen og det er jo irriterende nok ) Er jo litt kjekt når label strippen er inntakt og man kan se hvilken kanaler man jobber på osv...
Biltema har grisebillig PVC i mange flotte farger.
Gaffa har ingenting og gjøre på ett miksebord!

Puh, så fikk jeg sagt det og, sorry gutter.
Enig der, liker godt å bruke fryse tape eller tesa markeringstape. Som er lett å fjerne uten at det blir masse lim igjen på mikseren eller annet utstyr.

Maskeringstape er den type tape du bruker på vinduer og lister når man maler og den er laget for å ikke herde.

Du får den på alle male butikker liker godt 30 mm bredde

Synes at gaffa på kabler ol også er unødvendig stort sett. Liker godt å brue stropper om e skal henge fast kabler ol.
Takk Med Tesa markerings tape håper jeg du mener PVC og ikke gaffa typen. det er hele poenget med en tape som ikke "herder" og tar med seg halve mikseren etter og ha sittet noen dager...
PVC er også fint og bruke på kabler. Om du ikke bruker dritt pvc blir det heller ikke sittende igjen lim.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Joachim skrev:Kansje dere som irriterer dere over trekket og alle andre norske gaffateknikere kunne vurdere å slutte å gaffe ihjel miksere. Det er mildt sagt rasering. ref : John Dee H1000 / 500. ( som oftest er trekket borte etter 3 gigen og det er jo irriterende nok ) Er jo litt kjekt når label strippen er inntakt og man kan se hvilken kanaler man jobber på osv...
Biltema har grisebillig PVC i mange flotte farger.
Gaffa har ingenting og gjøre på ett miksebord!

Puh, så fikk jeg sagt det og, sorry gutter.
Gaffa gjør seg vel best på gulvet, eller hva ?

Hva med borrelåsprinsippet ?

Borrelås er rimelig undertvurdert, spør du meg.
Men er det noen som gjør det da ? Nei.

Send med trekk på utleien, det være seg mixer, guitaramp, keyboard, B 3, GT2 eller hva det nå skulle være,
I de aller fleste tilfeller er det borte vekke når det kommer inn etter utleie.
Og hva sier leietaker ved konfrontasjon ?
Joda : Skal sjekke om noen har sett det, og ringer hvis vi finner det.
: Det var ikke noe trekk der når vi åpnet flighten.

Og hva er resultatet ?

Trekket er søkk vekk, og ingen påtar seg ansvaret.

Høres det kjent ut ?
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Skal vedde på at miksertrekka konspirerer med de strømpene som forsvinner i tørketrommelen... Ein stad i verda ligg dei alle saman og nyt det gode liv :)
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Cyberjens skrev:Skal vedde på at miksertrekka konspirerer med de strømpene som forsvinner i tørketrommelen... Ein stad i verda ligg dei alle saman og nyt det gode liv :)
Øystein Sundes sang om AEG gir en god forklaring på det fenomenet :-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Krisgitar
Active Member
Innlegg: 71
Registrert: 11 jan 2004, 01:14
Sted: Grimstad Rock City

Legg inn av Krisgitar »

Tesa er bra saker, Frodelyd. Ring Gustav, han kan sikkert ordne bra pris på tape!
Ellers bør jeg nevne at støvtrekket burde endre navn til øltrekk. Noen andre som er enig?
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

øltrekk ja! det fårn si.. jobba monster magnet i går og da kom det dalende litt flere halvliters glass en ønskelig fra galleriet og nedpå h2000!vi hadde heldigvis en bunke med håndkler klare så det gikk bra men pulsen steg en smule..
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Krisgitar skrev:Tesa er bra saker, Frodelyd. Ring Gustav, han kan sikkert ordne bra pris på tape!
Ellers bør jeg nevne at støvtrekket burde endre navn til øltrekk. Noen andre som er enig?
Ølsikring!!!!!
ha trekket klart når det tar av!!!
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Kenneth Jensen skrev:øltrekk ja! det fårn si.. jobba monster magnet i går og da kom det dalende litt flere halvliters glass en ønskelig fra galleriet og nedpå h2000!vi hadde heldigvis en bunke med håndkler klare så det gikk bra men pulsen steg en smule..
hvor var trekket da=????
Når jeg jobbet DDB og turboneger sto jrg mer bakover med arma i kors enn å se gigen, da tør de ikke hive ølen nemlig!!!

Og trekket var stand by!
Mvh
Joachim Venberget
Svar