Men er man foreksepel på en rocke klubb med fjortis band, er det jo mye bedre å ha litt mer kontroll, de har ofte en tendens til å dempe seg på lydsjekk, men skrur volumet opp til 11 når konserten kommerKenneth skrev:Forsåvidt, men har man en god dialog med bassist og resten av musikerne på soundcheck så burde ikke dette være noe problem!!
Organisk lyd fra ett "bra" kabinett er å foretrekke for min del!
Oppmikking av bass forsteker
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Pro Member Silver
- Innlegg: 1119
- Registrert: 28 nov 2003, 17:52
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
- Basslak Backalainen
- Active Member
- Innlegg: 56
- Registrert: 09 jun 2003, 16:16
Er det kanskje et poeng å relatere dette til musikkstil? Ikke alle er Metallica. Ta for eksempel NoMeansNo, Primus og Morphine, som alle er band som baserer seg på feit basslyd, og hvor du ikke kan gjemme den kjipe Klark DI bassen bak en gitarvegg. Og når det gjelder basspod i monitor, så vil jeg se det monitorsystemet som gir en respons som er i NÆRHETEN av et basskabinett! -Og når jeg først er igang, så skal man ikke mikke hverken 15" eller 10" tommeren. -Man mikker da for svarte opp 12" eren...
-
- Pro Member
- Innlegg: 640
- Registrert: 15 jul 2003, 16:27
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
- Basslak Backalainen
- Active Member
- Innlegg: 56
- Registrert: 09 jun 2003, 16:16
-
- Pro Member Silver
- Innlegg: 1119
- Registrert: 28 nov 2003, 17:52
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
Det går faktisk ann å bruke en 8 talls mic som stereo mic . Hvis de to kabinettene var l o r ut fra en stero bass amp.Kenneth skrev:gjør som teknikerer til quenns of the stone age..
To bass kabinett spiller mot hverandre og i midten en mic m 8 talls karakteristikk..
Fase feil som fy++ men låter faktisk fett som fy allikevel...SYKT!
Så kan du faktisk ta 8 talls micen å splitte til to kanaler, så fase vende den ene kanalen . For deretter å panne L og R på hver sin kanal.