May systemet

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
loudnes
Newbie
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2004, 22:01
Sted: OSLO

May systemet

Legg inn av loudnes »

Der er vel kanskje på tide å diskutere may systemet for trommer.... Har brukt det en det med nesten bare negativt resultat.... noen formeninger???? PS.. sitter jo ikke ikke i tromma og stemmer da.... å jeg vil jo ha overhøring mellom mikkene i et trommestett, for at det skal låte som et trommesett...
Hans Petter Vadstein
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: May systemet

Legg inn av Joachim »

loudnes skrev:Der er vel kanskje på tide å diskutere may systemet for trommer.... Har brukt det en det med nesten bare negativt resultat.... noen formeninger???? PS.. sitter jo ikke ikke i tromma og stemmer da.... å jeg vil jo ha overhøring mellom mikkene i et trommestett, for at det skal låte som et trommesett...
er blitt diskutert annasteds på forumet, trudde det het maple jeg men har ikke brydd meg noe mer om det da jeg har akkurat samme oppfatning.
systemet er for slappe turnetechs som ikke gidder mice opp mener nå jeg..
Mvh
Joachim Venberget
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Har til gode å prøve det selv! Men mange som har meninger om det gitt!!
Mange sier det er fint! Men man trenger jo endel tid på å finne ideel plassering osv.
Og det er visst ikke noe særlig å transportere trommene! "fininnstillingene" har en tendens til å flytte på seg..litt mere enn ønskelig. Og da må man jo bruke masse tid på dette hver gang.

Så det er vel fordeler også men. Har som sagt ikke jobbet med det noen gang!
Liker nå å ha "tillgang " på mikkene for evt. skifte posisjon osv. jeg da men! Uten å måtte bruke 20 min på å få av og på skinn og tune trommer!
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

genialt med sånne systemer ja når 1 av 20 trommiser kan stemme sine trommer..
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: May systemet

Legg inn av Hoba »

loudnes skrev:Der er vel kanskje på tide å diskutere may systemet for trommer.... Har brukt det en det med nesten bare negativt resultat.... noen formeninger???? PS.. sitter jo ikke ikke i tromma og stemmer da.... å jeg vil jo ha overhøring mellom mikkene i et trommestett, for at det skal låte som et trommesett...
Diskutert her på PA forumet under trommemikrofoner.
Svar