LS 9 - tips & triks

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Espen Hammer »

Lettere tilgang?? er jo ikke mange taste trykkene som skal til for og justere den i mikseren, synes ikke klangene er helt det store.. funker greit til rock`n roll på pub. RevX klangene låter bedre enn de andre klangene som er der. (vistnok samme som står i SPX2000 maskinene)
oaasheim
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 31 okt 2007, 17:18
Sted: Stord
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av oaasheim »

syns _ikkje_ klangane på LS9 er "samme" som SPX2000.. LONGT I FRÅ. Men noko alà SPX990 kan stemme at "står i" LS9.
Øystein Aasheim
Brukeravatar
Trygve Haukås
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 17 nov 2006, 18:36
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Trygve Haukås »

Vel, Yamaha påstår i alle fall at det er SPX2000 kvalitet på effektene i LS9...

Se følgende link http://www.yamahaproaudio.com/topics/en ... 7/ls9.html

Dette er jo ellers en ganske interessant artikkel omkring designet av LS9


Mvh Trygve
Mvh Trygve Haukås
______________________________________
- Uten musikk ville livet være en misforståelse
(Friedrich Nietzsche)
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Ulrik »

Hadde bare alle hatt råd til 960... :)
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Hansen »

Jeg har brukt pc noen ganger på LS9, men nå har jeg et problem med MIDI porten. Noen som aner hva som er feil? Får denne meldingen opp når jeg prøver og koble til: Following MIDI ports can not be opened at this time.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
toraabe

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av toraabe »

Jeg har brukt LS9 endel ganger og det er en helt ok mikser som låter fint og alt det der, men den er ikke direkte lettsktudd. Må innom ting og når en er vant til analog så er det en litt tråklete måte å jobbe på, men har etterhvert oppdaget endel nye ting med den og jobber igrunn veldig kjapt nå på den .
Sist redigert av toraabe den 03 des 2010, 09:35, redigert 1 gang totalt.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Espen Hammer »

kan ikke si meg enig med deg der toraabe. om man har med seg "sitt eget" oppsett på usb, så er aldri noe mere enn maks ett taste trykk unna.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Hansen »

LS9 er nok litt "knotete" til og begynne med, men når strukturen sitter i hodet, så går det greit. En lydsjekk på 15 min på et rockeband er ingen problem med LS9. Man jobber kansje raskere på digitalt når man har lært seg bruken av det. Man kan jo gjøre endel grovarbeid i forkant på PC'en.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Espen Hammer »

eller når gitaristen skal stemme og skru inn lyden sin.. osv. :P
Sindre
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 22 mai 2009, 03:29

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Sindre »

Hei, jeg lurte på om noen av dere har noen erfaringer om bruk av EQen på LS 9 .. jeg synes personlig at man må skru ganske mye for at ting skjer, spesielt på den parametriske. Noen andre som har meninger og erfaring om dette ?
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Sindre skrev:Hei, jeg lurte på om noen av dere har noen erfaringer om bruk av EQen på LS 9 .. jeg synes personlig at man må skru ganske mye for at ting skjer, spesielt på den parametriske. Noen andre som har meninger og erfaring om dette ?
Brukt TypeII-eqen, og ikke heng deg opp i skjermbildet.
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Mats »

Noen som vet om det er mulig å få "Custom Fader Layer" til å ikke være recall safe? Hadde vært flott å hatt eget custom layer for hver scene.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Øyvind »

Mats skrev:Noen som vet om det er mulig å få "Custom Fader Layer" til å ikke være recall safe? Hadde vært flott å hatt eget custom layer for hver scene.
Man kan vel ha forskjellig input patching til forskjellige scener, som et alternativ til Custom Fader layer, kan man ikke?
Mvh Øyvind Bjørge
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Mats »

Jo, det er sant.. Men blir mye pes å skru om alle de kanalene som jeg endrer patch på. Litt kjipt å ha basskutt på 140hz på bassgit nr. 2 når det lå noe perk-greier på den samme kanalen på forrige scene f.eks. For eq, dyn osv. endrer seg vel ikke selv om man endrer input patch. Bare phantom og gain tror jeg.
Ble kanskje knotete forklart. Og om man har tid nok så funker jo forslaget ditt. :D
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Svar