LS 9 - tips & triks

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Per-Åge Themte
Newbie
Innlegg: 13
Registrert: 02 mar 2006, 17:28
Sted: Bergen

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Per-Åge Themte »

Da har jeg fått meg en LS9-32 og hittls er jeg positivt overrasket, men det er jo alltid noe.
- Har virkelig ikke denne mikseren DCA?
- Er det noen mulighet å sette en standard for hvilken av eq (type1/2) som skal brukes?
- Finnes det ingen snarvei for forrige/neste scene?
- Hva er egentlig "fading" under scener?

Takker på forhånd for alle svar!
bjornv
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 25 jun 2007, 11:32

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av bjornv »

LS9 har ikke DCA, men du kan trikse til en god del lignende funksjoner allikevel. Test ut CHANNEL LINK menyen. Du kan også benytte CUSTOM layer i forbindelse med dette, og da får du noe som ligner en DCA.

For å går hurtig til neste scene må du sette opp UDK (User define Keys ) til dette under Setup menyen. Feks 2 stk for å bla opp og ned, og 2 stk til RECALL og STORE.
Fading under scene er hvor hurtig den skal "fade" inn neste scenen når du trykker RECALL.

Med hilsen
Bjørn Johnny Valsgård
Scandedc Systemer AS.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Hansen »

Nå har jeg holdt på i to timer med og prøve å koble LS9 til PC uten å lykkes. Har noen en oppskrift på hvordan man får dette til?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Installer studio manager, still inn ip-adresser og bruk en kryssa nettverkskabel. Tok 5 minutter når jeg prøvde det.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Hansen »

ok... kryssa kabel. Er nok der det ligger da.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Hansen »

olegutten skrev:VU meteret kunne med fordel vært byttet ut med tre - fire ledder pr kanal slik at en har direkte oversikt over inngansgnivået istedet for en som deles på alle 8........ Ole
Får du ikke lest av signalet på mikseren?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Hansen »

lydonen skrev:
olegutten skrev:Mener han svensken som holdt kurs hos lydsystemer før jul sa at en memorystick som skulle brukes med LS 9 måtte formateres i LS 9 og så måtte MP3 filer legges i dertil egnede mapper...... Stemmer dette? Er det plug and pray med to tastetrykk eller tar det litt tid å gjøre dette?

ole
Nja..USB-stikka kan høyst være 2GB for at LS9 støtter den, sier manualen. men her finnes unntak, mange får større stikker til å virke.
Formattering er to tastetrykk, men ikke nødvendig. Bare å opprette katalogen YPE med underkatalogen songs, og legge mp3'ene der. der havner også opptakene man gjør.
Er det mulig og lage undermapper her? Av og til er det greit og samle musikken i kategorier.
Eller er løsningen flere USB stick?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av lydonen »

Hmmm, har ikke prøvd det...så jeg vet ikke..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
sand
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 22 mar 2007, 22:30

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av sand »

Tom Hansen skrev:
Er det mulig og lage undermapper her? Av og til er det greit og samle musikken i kategorier.
Eller er løsningen flere USB stick?
Det er fullt mulig å lage undermapper til mp3 ja, men det er ikke direkte lettvindt å bla fra en undermappe til en annen. Blir mye trykking og styring. Har ikke funnet noen måte å gå fra en undermappe til en annen uten å stoppe spilleren først.
Kunsten er å få det utstyret du får servert til å låte bra, ikke å sette opp en raider du aldri får oppfylt likevel...
Noen sier at Sand liker å spille høyt, og det er jo ikke så rart, Øyvind vrælte høyt alt når han ble født!
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Hansen »

Har ikke behov for og bytte mapper mens jeg spiller. Har prøvd med mapper, men kommer ikke inn på dem i miksen. Har du noe tips for og komme inn i mappa?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
sand
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 22 mar 2007, 22:30

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av sand »

Mener du at du ser mappene lista opp i displayet, men ikke klarer å åpne dem da?
Må rulle hjulet til den mappa du skal inn i er markert, så må du til med piltastene og plassere markeringen over mappa og trykke enter, om ingenting skjer prøv å flytte markeringen til venstre eller høyre. For å komme ut av mappa igjen må du til med piltastene igjen til ett lite symbol oppe på skjermen som viser ett nivå opp. Blir mye trykking på piltastene når du bytter mapper siden du må helt ned for å stoppe/starte spilleren og helt opp for å gå opp ett nivå, ned igjen til ny mappe og helt ned for å starte........
Kunsten er å få det utstyret du får servert til å låte bra, ikke å sette opp en raider du aldri får oppfylt likevel...
Noen sier at Sand liker å spille høyt, og det er jo ikke så rart, Øyvind vrælte høyt alt når han ble født!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av lydonen »

Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Kan ha med powring å gjøre
Store disker har gjerne eget eksternt power...
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av Trond »

LS9 som monitormiks.

Har lagt opp assign keys som direkte knapp til auxer, 1-8, er det mulig å få til at lyttewedge følger med når du klikker deg inn på auxer?

Nå idag så må eg trykke på:

MASTER, Cue aux master 1-8, Layer 1-32, dobblet klikk på aux 1-8/eller assign knapp 1-8.

Av og til så følger cue etter når eg skifter fra aux 1 til 2 osv, men viss eg cuer ein kanal så mister eg aux cue, og må gjenta prosedyre ovenfor.

Litt vanskelig å skjønne kanskje, nokon som har ei løysing, heller har opplevd samme utfordring??
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: LS 9 - tips & triks

Legg inn av kleistad »

når jeg har satt opp ls9 for monitormix har jeg ikke møtt dette problemet! hørtes ut som mye arbeid bare for litt lytting :P
uansett, når jeg trykker meg inn på en aux så kommer master cue automatisk i min wedge
Kristoffer Leistad
Svar