EV Live-X.. erfaringer?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Noen som har prøvd EV Live-X? Har fram til nå kun hatt gode erfaringer med EV produkter, men har jo kun vært i den øvre prisklassen..
toraabe

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av toraabe »

Har ikke prøvd Live X men har prøvd mye annet EV og det har alltid endt opp med et godt resultat
Vanskeligst har vel et gammelt MH /MT4 anlegg i et mindre lokale vært.. ( anlegget er mangegang for stort for lokalet)
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Ja har samme generelle erfaring med EV produkter.. Men nå er det sånn at Live-X ligger i en helt annen prisklasse enn resten av produktutvalget til EV, og da blir man jo med en gang litt nyskjerrig...
lydformidleren
Newbie
Innlegg: 14
Registrert: 02 mar 2011, 11:04

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av lydformidleren »

Har et par aktive 15" og har foreløpig bare prøvd dem "forsiktig" på øving med bandet, men de skal ut i verden på skikkelig jobb både denne og neste torsdag, kan komme med en tilbakemelding på hvordan de låter da. En foreløpig vurdering etter øving er veldig bra, men de har virkelig ikke fått kjørt seg skikkelig eller hatt et godt rom å spille i så langt.
Lydformidler Hogne Helgesen
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

.
Sist redigert av Tom Erik Stokness den 22 apr 2018, 15:53, redigert 1 gang totalt.
lydformidleren
Newbie
Innlegg: 14
Registrert: 02 mar 2011, 11:04

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av lydformidleren »

Hei igjen

HAr hatt ELX115P med på en liten jobb nå og den foreløpige konklusjonen er kanon! Det er ingen tvil om at de trykker som Al Bundy gjør når han sitter på porselen, og lyden var, etter mine ører, upåklagelig. Hadde med en relativt kresen fiolinist, plugget ham inn i DI og rett gjennom en gammel Mackie VLZ1604 og han var kanonfornøyd med en gang, ingen eq eller noe, lyden var mer enn god nok rett gjennom miksen.

Men de fikk ikke kjørt seg skikkelig denne gangen, de skal ut på ny jobb på torsdag, uten at jeg vet om de får kjørt seg skikkelig da heller, men jeg kommer med ny oppdatering da.
Lydformidler Hogne Helgesen
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Tom Erik Stokness skrev:Apropos MT4...
Ligger på lista mi over "Ting jeg vil prøve før jeg dør" :lol:
Bilde

http://en.wikipedia.org/wiki/Comb_filter :?
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

toraabe

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av toraabe »

Etter å ha skrudd MT4 endel ganger så er dette systemet med det gamle analoge delefiltret langt fra enkelt å operere men kjenner man det så går det veldig fint når man forstår egenskapene,Verdiene skal være mulig å legge inn i deres nye enheter også... Bildet viser vel noe mer som ACDC brukte for 20 år siden i spektrum eller noe. En annen ting er at egenarten i anlegget gjør at jeg synes at det passer best til rock og rockn roll og musikk i den retningen og her så låter det til gjengjeld massivt og utrolig tøft... Uansett mest morro er at det spiller høyt -- høyere enn du gidder å prøve...Jeg har selv på langt nær ikke orket å nærme meg peak på ampingen på det systemet jeg har satt opp iallefall. Gjør bare vondt i øra 20 meter fra kassene... ... Det er flere i Norge som har disse monstrene av noen kabinett til salgs så hvis du gidder å bære så er det jo greit.... ca 185 kg pr topp og ca 130kg pr sub.....
Jeg gjør det iallefall ikke.....
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: EV Live-X.. erfaringer?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

.
Svar