Lysbord

Her kan man diskutere lys, scene og relaterte saker.

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Lysbord

Legg inn av Tom Hansen »

Bruker Vista S3 endel på kulturhuset her, og før det 408. Etter litt prøving og banning med begge to, ville jeg ha parret begge bordene og fått en god "street mix" av det.
Patching, f.eks i Vista, er en drøm i forhold til 408. Når det først er programmert, og showet begynner, så likte jeg 408 best. Nå er jeg av den som kjører lys som oftest på sparket, uten dagesvis med programmering. I en sånn situasjon får jeg ikke Vistaen og duge. For meg blir den en begrensning i forhold til hva jeg ønsker og gjøre. Ønsket mitt er og få testa ut et Pearl bord, og finne ut om det er det beste bordet, som så mange mener. (i live-sammenheng, der ting kjøres litt på sparket)

De største minus med Vista S3:
Ingen tap for chase tempo
ingen masterfader på flash-knapper
Lamper som ligger i flere fadere, kjøres ut av den ene faderen, ved bruk av en annen den er lagret i.
For lite fadere

Pluss med Vista S3:
For bevegelige lys er den konge med alle "components" som kan legges i 4 skjermer og uendelig mange sider.
Man blir aldrig utlært på den!
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
thomande

Re: Lysbord

Legg inn av thomande »

Har brukt GrandMA pc versonen.. funker veldig bra .. men det lønner seg å ha en touch screen med seg.. blir ganske mye frem og tilbake.. men det avhenger jo av hvordan du setter det opp..
Brukeravatar
thomas hocking
Active Member
Innlegg: 54
Registrert: 14 jun 2006, 21:06
Sted: bergen/stavanger
Kontakt:

Re: Lysbord

Legg inn av thomas hocking »

fat frog er ganske greit bord og, har spill for de kjedelige dagene på jobb :)
Sveinung Vevstad
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 16 mar 2007, 18:29

Re: Lysbord

Legg inn av Sveinung Vevstad »

Synes personlig at Fat Frog til nød kan brukes til konvensjonelt lys, men hvis man har noen bevegelige er det helt håpløst.
lysnissen
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 28 jul 2008, 12:27

Re: Lysbord

Legg inn av lysnissen »

Syns Hog 500 og Hog 1000 er meget genieale Bord, Har skrudd på hog siden 2004. og bla. vært brukt på surferosa. Maria Arredondo.Klovner i kamp. Vassengutane, osv. veldig greit og oversiktlig. vi skaffet oss også hog pc. som ikke var så bra. har ellers prøvd det nye glp Creation på 2048 kanaler. i forhold til veil. utsalg på 46.000 ink mva så er det et meget bra bord.
Svar