Kinesiske MH kopier og drivere?

Her kan man diskutere lys, scene og relaterte saker.

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
John H. Guttorm
Active Member
Innlegg: 60
Registrert: 21 feb 2006, 03:07

Kinesiske MH kopier og drivere?

Legg inn av John H. Guttorm »

Hei!

Ser ut som at jeg blir å bruke 4 stk. martin mac 500 serie kopier til påsken nå, disse blir satt opp mot en avolite expert 08. Er det noen som vet om disse hodene bruker samme oppsett som martin på software siden også? Sånn at jeg kan velge Martin MAC 575 i fixtures lista så er det bare plug'n'play? Eller bør jeg belage meg på å lage driver/lete på nettet?
Heaika/Heyka
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Kinesiske MH kopier og drivere?

Legg inn av Tom Hansen »

Du bør bruke de rette settingene. Hvis dem ikke finnes på nett så kan du sende DMX-kartet til support-avdelingen, så får du en fil du kan laste inn i miksen. Sånn er det på Vista sine bord da. Kjenner ikke til Pearl sitt system. I Vista bordene kan ikke fixtures lages manuelt.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
John H. Guttorm
Active Member
Innlegg: 60
Registrert: 21 feb 2006, 03:07

Re: Kinesiske MH kopier og drivere?

Legg inn av John H. Guttorm »

Spørsmålet var om de kinesiske kopiene hadde samme settings som martin originalene.. Det er nemlig ganske godt mulig.

Man har mulighet til å lage drivere manuelt på selve bordet, eller bare i notepad på pc'n og laste over.. Men ville spare meg selv den jobben, for hodene er ikke tilgjengelig før samme dag som gig'en er, evt. tidligst dagen før
Heaika/Heyka
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Kinesiske MH kopier og drivere?

Legg inn av Tom Hansen »

Det finnes vel mange kopier fra kina. For at du skal få svar på dette er det jo greit og vite hva dem heter. Du finner DMX-kartene til de fleste lampene på nettet, og da er det jo bare og sammenligne!
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Kinesiske MH kopier og drivere?

Legg inn av kleistad »

du kan jo bare spørre meg heika! trossalt jeg som leverer de til deg 8)
Kristoffer Leistad
Brukeravatar
John H. Guttorm
Active Member
Innlegg: 60
Registrert: 21 feb 2006, 03:07

Re: Kinesiske MH kopier og drivere?

Legg inn av John H. Guttorm »

kleistad skrev:du kan jo bare spørre meg heika! trossalt jeg som leverer de til deg 8)
Det er sant 8) Og nå har jeg jo fått svaret ! :)
Heaika/Heyka
Svar