Er det lov og...

Her kan man diskutere lys, scene og relaterte saker.

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Er det lov og...

Legg inn av Tom Hansen »

Skal sjekke opp den. Pearl 2004 svirrer i tankene, så den skal jeg og se litt nærmere på.
Burde vel vært et emne under gruppen lys her inne. De andre fora har ca. 15 medlemmer, så det er ikke så mange svar der.....
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Er det lov og...

Legg inn av Joachim »

Tom Hansen skrev: Burde vel vært et emne under gruppen lys her inne. De andre fora har ca. 15 medlemmer, så det er ikke så mange svar der.....
Det har vært oppe tidligere men ble nedstemt av forumledelsen.
Jeg er helt enig. Det er såpass mange lydteknikere som pusler med lys til tider ( frivillig og ufrivillig ) og dermed sitter på en del kompetanse her inne at det godt kunne vært ett eget fora for lys her og mener nå jeg da..
Mvh
Joachim Venberget
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Er det lov og...

Legg inn av Øyvind »

Helt enig med de her som mener det bør være et forum for lys.
Når det gjelder Fat frog har jeg ikke direkte brukt den selv men har lest litt i manualene da vi en stund vurderte å kjøpe denne. Hadde noen "på besøk" som selv hadde fat frog, og da de så oss bruke event betraktet de dette som en langt bedre mikser rent bruksmessig, noe som stemmer overrens med mitt inntrykk etter å ha lest i manualene til fat frog. Argumentet for Fat Frog må i såfall være at den er billigere enn event.

Dog skal det være sagt at mitt inntrykk av Pearl er at det ligger hakket over Jands event igjen. Er jo veldig mye brukt av de store firmane vet jeg.
Mvh Øyvind Bjørge
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: Er det lov og...

Legg inn av Tor Dehli »

Nå er det klart at Fat-frog er den minste i frog-serien, noe som merkes godt. Det er andre bord i serien som er bedre egnet til å konkurrere med Jands Event.
At Event'en kanskje er et bedre bord for en lampetgeneral, det kan godt være. Det er heldigvis opp til andre og avgjøre.
Men for de som gjør mange jobber der en ikke har en egen lampetgeneral, eller kanskje en relativt uerfaren tekniker, så mener jeg at frog er veldig bra.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
Mario
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 12 sep 2004, 14:03
Sted: Kolbotn

Re: Er det lov og...

Legg inn av Mario »

Pearl er meget bra stunte bord! de har kanskje ikke den mest intuitive oppbygningen, men når du skjønner det går det fort unna!
du har go tilgang på playbacks og tap på chaser.

jeg vil anbefale Pearl Tiger som er en litt mindre... kan da også fåes med en tigerving! som da gjør at du har 15 playbacks på side på rullen!
rullen har da også 7 eller 8 siden så 15* 8 :D:D

det er lett å legge inn ferdige bevegelser!

MVH
Magne Riise
Fotophono AS
Utleie Oslo
Magne Riise
Fotophono AS
utleie AVD Oslo
Svar