Lysmikser med midi inn/ut.

Her kan man diskutere lys, scene og relaterte saker.

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Hans-Martin
Newbie
Innlegg: 18
Registrert: 14 des 2012, 20:48

Lysmikser med midi inn/ut.

Legg inn av Hans-Martin »

Hei.
Har en GLP 48ch lysmikser her, og lurer veldig på hva man kan bruke disse midi inn/ut portene som er på baksiden av mikseren til? Jeg vet at på digitale lydmiksere kan disse brukes til å kontrollere mikseren med enten pcen eller iPad, mobil.. Men hva brukes det til på lysmikseren? Kan man f.eks. lage scener i programmet "daslight" og sende disse til lysmikseren, eller motsatt?

Ble veldig kjapt skrevet, men håper dere skjønner hva jeg mener.. :)
Konken
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 16 jan 2013, 17:00

Re: Lysmikser med midi inn/ut.

Legg inn av Konken »

Det står litt i manualen om dette, http://www.glp.de/index.php?id=downloads&L=1. Ser ikke ut som det er lagt inn så veldig mange funksjoner.
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Re: Lysmikser med midi inn/ut.

Legg inn av kristianjohnsen »

Hans-Martin skrev:Hei.
Har en GLP 48ch lysmikser her, og lurer veldig på hva man kan bruke disse midi inn/ut portene som er på baksiden av mikseren til? Jeg vet at på digitale lydmiksere kan disse brukes til å kontrollere mikseren med enten pcen eller iPad, mobil.. Men hva brukes det til på lysmikseren? Kan man f.eks. lage scener i programmet "daslight" og sende disse til lysmikseren, eller motsatt?

Ble veldig kjapt skrevet, men håper dere skjønner hva jeg mener.. :)
Du kan muligens forhåndsprogrammere scener i bordet, og så "trigge" de fra noe som mater ut MIDI. For eksempel en museumsutstilling der lyset skal skifte i takt med bestemte steder i et lydopptak, om og om og om igjen.

Et annet bruksområde kan være at du har noe forhåndsprogrammert på en annen kontroller, for eksempel en kontroller for bevegelig lys, og så ønsker du å trigge disse scenene fra lysbordet du kjører de konvensjonelle lysene med.
Svar