Side 1 av 1

Tips til utstyr

Lagt inn: 05 okt 2010, 18:51
av Dovent_Ekorn
Hei

Jeg skal sette opp revy, og trenger litt forskjellig utstyr. Kan dere komme med innspill ? og anbefalinger? Merker? Advarsler?

Liste:
- mikrofoner som kan festes i klær. Lett å koble opp.
- Mixebord til lyd. Mellom 20-40 kanaler
- Lys kontroller.
- Moving head/scanner
- Følgespot
- Vanlige Mikrofoner (håndholdt)


Takker for alle svar. :D


EDIT: Ser denne havnet feil. Kan denne ligges under "nybegynner"?

Re: Tips til utstyr

Lagt inn: 05 okt 2010, 22:02
av knut
Revy kan jo være så mye forskjellig...

-stor/ liten sal
- mange skuespillere ?
- krav til teknisk utstyr
- strøm som er tigjengelig
- krevende manus...( med tanke på utstyr , sceneoppsett , kulisser )

for å nevne noe...

Re: Tips til utstyr

Lagt inn: 07 okt 2010, 12:14
av Marcus Arnesen
Hvor du er i landet er vel også til hjelp ... (??)

Re: Tips til utstyr

Lagt inn: 07 okt 2010, 16:53
av Dovent_Ekorn
Marcus Arnesen skrev:Hvor du er i landet er vel også til hjelp ... (??)
Bergen holder jeg til.
Rockaround skrev:Kunne vært greit å vite cirka budsjett også.
45K. Tenkte å kjøpe brukt.
knut skrev:Revy kan jo være så mye forskjellig...

-stor/ liten sal
- mange skuespillere ?
- krav til teknisk utstyr
- strøm som er tigjengelig
- krevende manus...( med tanke på utstyr , sceneoppsett , kulisser )

for å nevne noe...
Jeg er litt usikker enda. Holder på å undersøke hva som trengs. Noe mer enn de punktene over jeg må tenke på?

Re: Tips til utstyr

Lagt inn: 07 okt 2010, 18:48
av Erlend Faanes
45k er vell lite om man skal investere i utstyr, er nærmere leiesummen for dette.

Re: Tips til utstyr

Lagt inn: 08 okt 2010, 08:13
av aslak.skarderud
Ville gått for innleie, det er galskap å kjøpe utstyr hvis du ikke skal spillle revy 50+ dager i året.

Siden det er en revy regner jeg med at du har et revyband også?

Personlig ville jeg valgt en digitalmikser, men hvis du er ukjent med digitalmiksere så ville jeg ikke brukt tiden min på å lære meg et utelukkende for en revy, hvis du har planer om å jobbe mye med lyd i åra som kommer, så er det kanskje verdt det.

I praksis trenger du ikke flere mygger enn det som maksimalt trengs på scena på en gang, lær opp skuespillerene til å bytte mygg selv, og utnevn en myggslusk som kan organisere opplegget på bakscenen. Men hvis man har penger på budsjettet, så er det svært behagelig at alle har sin personlige mygg.