Hjelp til kjøp av forsterker og delfilter

Her kan nybegynnere og "ferskinger" innen lydbransjen stille spørsmål og kanskje få svar på ting man lurer på. Ingen spørsmål er for dumme!

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
vidar Johannessen
Newbie
Innlegg: 12
Registrert: 16 des 2009, 10:01

Hjelp til kjøp av forsterker og delfilter

Legg inn av vidar Johannessen »

Hei er ny her på forumet og trenger hjelp i forbindelse med innkjøp av forsterker og delfilter.I bandet jeg spiller i har vi ett Yorkville høytaleranlegg med 2 bunnkasser på 300w hver og 2 topper på 350 watt hver med 8 ohm.Høytalerene er uten delfilter,hva vil være den beste løsningen her i forhold til aktiv/passiv delfilter hviken forsterker bør kjøpes og hvor stor bør den være? holder det med en eller må vi ha 2 stk?Som dere skjønner så er jeg ganske blank på dette feltet så jeg hadde satt stor pris på å fått anbefalt løsning samt fabrikat/pris visst mulig.Vi spiller stort sett på puber og i private lag så vi er ett stykke fra Koengen for å si det sånn.Besetningen vår er gitar/trommer/piano,orgelbass/vokal.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Hjelp til kjøp av forsterker og delfilter

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Hvis du poster med fullt navn og kommer med benevnelse på høyttalerene, så er det mulig å få svar.
vidar Johannessen
Newbie
Innlegg: 12
Registrert: 16 des 2009, 10:01

Re: Hjelp til kjøp av forsterker og delfilter

Legg inn av vidar Johannessen »

Vet ikke så mye mer enn det jeg har skrevet om høytalerene er ett Yorkville høytaleranlegg med 2 bunnkasser på 300w hver og 2 topper på 350 watt hver med 8 ohm, går det an og finne noen gode forslag utira de opplysningene eller trenges det noe mer?

hilsen Vidar Johannessen
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Hjelp til kjøp av forsterker og delfilter

Legg inn av Frode Trondahl »

Infoen du har gitt her er nesten det samme, som om du spør på et bilforum, om en Rød Audi med 100Hk motor er bra.

Må nok oppgi typebetegnelse om du skal få noen fornuftige svar.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Svar