Hvilke av disse er anbefalt?

Her kan nybegynnere og "ferskinger" innen lydbransjen stille spørsmål og kanskje få svar på ting man lurer på. Ingen spørsmål er for dumme!

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Sebbai
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 02 nov 2009, 21:17

Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av Sebbai »

Jeg er 15 og har lyst på bass, har sett på noen gulvhøytalere:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484076
http://surround.no/product/437179/_Pros ... 6-Par.html
http://surround.no/product/467851/_Dyna ... White.html

Er det noe mer jeg trenger? Forsterker? Hvis ikke jeg må ha det for å få musikk gjennom høytalerne er det ikke så viktig. Jeg har en iPhone, mac, PS3 og en tv som jeg har lyst til å koble opp mot høytalerne. Bryr meg ikke så mye om lydkvaliteten, bare det er dyp bass, hører mye på house musikk.

Takk for alle seriøse svar :D
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av Øyvind »

Du har egentlig kommet til feilt forum tror jeg. Dette er et forum for profesjonell PA til kommersiell bruk, og ikke hifi anlegg.
Gutta i avforum vil sikkert ha noen tanker om dette.
Eneste jeg kan si er at forsterker må du nok ha.
Mvh Øyvind Bjørge
lydmix
Newbie
Innlegg: 17
Registrert: 20 okt 2007, 13:27
Sted: Spitsbergen

Re: Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av lydmix »

Hei Sebbai.

Nå har du nok kommet til feil sted. Dette er et nettsted for grinete gamle gubber, unge og gamle. (Du må forstå at i denne bransjen blir man veteran ca i 23 års-alderen og pensjonist før 40.) Dette er egentlig et sted for herrer med fryktelig god kjennskap til norsk geografi og fergetider på vestlandet. Mange her inne har god greie på lydteknikk og noen få liker også musikk. Vi er egentlig ikke så glad i å hjelpe mennesker. Det vi liker aller best er å snakke om gamle dager mens vi drikker øl. Det som er viktig er å si navnet på skikkelig gamle høyttalere med stor autoritet. Hvis noen skulle si: Turbo Floodlight så må man fnyse litt i nesa, drikke øl og parere med f.eks MSL-3. Og vil du være litt ekstra kul kan du jo slenge ut at XP-3 er verdens beste forsterker. En annen fin ting å si er f.eks; " jeg husker da vi stabla 11 4771 i en 608. Da vil sikkert de skikkelig gamle gutta fnyse litt mens de tar en liten slurk GT og sier: Martin Bins! Da er det egentlig ikke noe mer å si. Gud sa bli LYS (og 2 Martin Bins per side). Om du vil bli min venn Sebbai så er det fint om du minner meg på en jobb jeg gjorde for ganske lenge siden, som du husker så godt for det var så jævlig bra lyd og skikkelig trøkk i bånn, alt lyste rødt! Alle blødde ut av øra og alle tweetere var sprengt lenge før konserten var ferdig. Og ja, Sebbai: Du trenger en forsterker. Jeg har et par XP-3 du kan få kjøpe av meg. Jævlig bra. De lager ikke sånn kvalitet nå lenger!

Kyrre
Kyrre S. Fledsberg
http://web.mac.com/lydmix
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av Trond »

Så sant så sant!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av Joachim »

8) :lol: 8)
Mvh
Joachim Venberget
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Re: Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av knut »

Ler meg ihjel. men så sant, så sant.

Men du glemmer at vi også snakker om ALT DET FEITE stasjet VI SKAL kjøpe.... Spesielt den nyeste største feiteste linearrayen til diverse merker...
"DET KOMMER TIL Å LÅTE SKIKKELIG ROCK AND ROLL", bare vent til du får hørt det på festivalen til sommeren da jeg har kjøpt det inn. :P :)
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Hvilke av disse er anbefalt?

Legg inn av Joachim »

knut skrev:Ler meg ihjel. men så sant, så sant.

Men du glemmer at vi også snakker om ALT DET FEITE stasjet VI SKAL kjøpe.... Spesielt den nyeste største feiteste linearrayen til diverse merker...
"DET KOMMER TIL Å LÅTE SKIKKELIG ROCK AND ROLL", bare vent til du får hørt det på festivalen til sommeren da jeg har kjøpt det inn. :P :)
Må bare selge no gammal drit først.. ( les drit; det som var jævla bra i fjor )
Mvh
Joachim Venberget
Svar