Valg av EQ og hvorfor...

Her kan nybegynnere og "ferskinger" innen lydbransjen stille spørsmål og kanskje få svar på ting man lurer på. Ingen spørsmål er for dumme!

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Ivan Bratten »

Heisann, har en defekt Grafisk EQ og vill gjerne annskaffe meg en ny...er også på utkikk etter en for monitoring også....er det noen der ute som har noen forslag og hvorfor jeg burde velge den du fåreslår.

Prisklasse under 8000,-
1 For PA
2 for Monitoring
Jobber mest på kulturhus.
Vegar E
Newbie
Innlegg: 39
Registrert: 30 nov 2003, 14:02
Sted: Sandvika
Kontakt:

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Vegar E »

Anbefaler DBX 2231 http://www.lydrommet.no/artikkel/produk ... l?id=14440 .
Disse er driftsikre og rimelig støysvake og i tillegg; rider-vennlige. Med litt rabatter tror jeg de vil holde ditt budsjett ganske akkurat.

Vegar
Vegar Engebretsen
luringen

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av luringen »

Støtter den full ut, Vegar.

Husk å få med gode kabler Ivan, om du ikkje har i fra før.
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Ivan Bratten »

Takk for tips, har sett på dbx og BSS...blir ikke helt enig med meg selv på hva jeg burte gå for...har hørt mye bra om begge merkene da men virker ut som man får mere for pengene hvis man handler dbx.

Luringen, hav mener du med gode kabler? merke...
luringen

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av luringen »

Klotz eller Neutrik. Har merka at andre (heimelaga) ryk ved pluggen etter et par års bruk.
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av kleistad »

klotz-kabel med neutrik-plugger! best there is :D
Kristoffer Leistad
Carlviktor
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 16 mar 2009, 15:11

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Carlviktor »

Klark Teknik Square ONE der skulle du også kunne holde budskjet. De funker fint ikke som Klark Teknik 370, men du får det som du betaler for.
DBX 2231 er en fin EQ det også har begge, men ikke AB testa dem! Å DBX er jo ikke klark teknik heller.

Husk Kloze kabel m/neutrik plugger!!!!!
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Tom Hansen »

luringen skrev:Klotz eller Neutrik. Har merka at andre (heimelaga) ryk ved pluggen etter et par års bruk.
Jeg har laget kabler selv for mange år siden, og dem holder like godt som orginale, og kansje bedre. Men det er jo viktig at det gjøres pent inni pluggen.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Carlviktor skrev:Klark Teknik Square ONE der skulle du også kunne holde budskjet. De funker fint ikke som Klark Teknik 370, men du får det som du betaler for.
DBX 2231 er en fin EQ det også har begge, men ikke AB testa dem! Å DBX er jo ikke klark teknik heller.

Husk Kloze kabel m/neutrik plugger!!!!!

2231 er mye bedre enn KT Square One, styr unna. Spar penger, lodd kablene selv.
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Ivan Bratten »

Ok, takker for gode tips alle sammen...neste gang jeg kjøper kabel blir jeg å kjøpe i "løsvekt", trenger litt trening på lodding =)...gamlesjefen i nord lodda bestandig og de holdt lengere enn ett år...er viktig å bruke loddefett og tinn av god kvalitet =) men det vet jo alle_

Anyway, det ble en bmx..eeeh mente dbx 2231, monitor EQ får vente til jeg har fått handla nye monitorer.

Bruk Hørselværn !
toraabe

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av toraabe »

LA Audio har noen knallgode EQ er både til FOH og til monitor.

De selges på Benum
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av FREDRIK »

Hvem av de LA Audio EQene er bra begge??
Mvh
Fredrik Rød
Walter
Newbie
Innlegg: 10
Registrert: 20 aug 2007, 20:57
Kontakt:

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Walter »

Hei, jeg har begge typer LA Audio eq, både 231G og 231GSP. Har brukt disse i 4-5 år uten noen problemer. Har også noen 2 Unit LA Audio eq'er jeg ikke husker betegnelsen på, men tror ikke Benum selger dem lenger. Disse hadde en liten "bug" med at skruene som holdt spakene til chassiet løsnet; sikkert pga vibrasjon under transport. Enkel sak å fikse; en dråpe Locktite på gjengene, så satt de der. Har også Klark 370 og Square one. Har ikke brukt spesielt mye tid på AB-testing mellom noen av dem. Hvis du liker masse ekstra fasiliteter som gate, limiter, variable filtre osv, så kan jo 231GSP være tingen.
Mvh
Walter Olsen-Ryum
Midt-Norsk Lydformidling, Rørvik
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Valg av EQ og hvorfor...

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Dbx 2231 eller 1231 er ihvertfall jeg meget godt fornøyd med. Og de koster ikke skjorta heller.
Svar