klang og delay

Her kan nybegynnere og "ferskinger" innen lydbransjen stille spørsmål og kanskje få svar på ting man lurer på. Ingen spørsmål er for dumme!

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: klang og delay

Legg inn av Joachim »

3 micer på en basstromme??? Det har ikke slått deg at du da har ett problem og "kompenserer"?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: klang og delay

Legg inn av Dag Blix »

.
Sist redigert av Dag Blix den 18 mar 2009, 09:42, redigert 1 gang totalt.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: klang og delay

Legg inn av Ole Hansen »

Vær nå litt snille da. :) Dette er postet under nybegynner av et medlem som har vært registrert 1 døgn. Er vel ikke i nybegynner-trådene at ingeniørene skal inn å hogge, det kan vi vel heller gjøre i de andre trådene? :D
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
toraabe

Re: klang og delay

Legg inn av toraabe »

Med kun en mic til basstromma så har jeg gjort flere ting.
Er tromma åpen foran enten med hull / større åpning så har jeg ofte lagt inn veifilt / molton / teppe slik at det fyller 1/3 av tromma.
Den blir da godt dempa. Sett så micen 3-4 cm fra trommeskinnet på innsiden. Enten med stativ eller har man 91 så kan du bare legge den oppi filten.
Da slipper man også å benytte seg av Gate og tromma sier bare klikk. Kanskje kjedelig, men det rydder opp i lydbildet og akustisk dempet basstromme låter bedre enn elektronisk. har man lukket tromme har jeg ofte satt micen på bakssiden bed klubba,



Dag Blix skrev:
Carlviktor skrev:Dette har ikke så mye med klang og gjøre.

Men vis du har problem Med basstromme lyd. Putt 91 inni . 52 Utenfor. Og Akg 480 på pustehullet til trommen da får du en kul lyd

Hva ville du valgt for å få best mulig lyd med kun en mikk da? Det er jo det som er situasjonen i de fleste tilfeller. Jeg putter en 52 inne der det passe
og får en god lyd DERSOM DERSOM tromma er stemt og låter bra - jeg kan ikke trylle.
Svar