Låter på tv programmer

Her kan man diskutere alt som er relatert til TV- og filmlyd

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Sindre Rosness
Active Member
Innlegg: 70
Registrert: 03 nov 2006, 17:35
Kontakt:

Låter på tv programmer

Legg inn av Sindre Rosness »

Jeg så på et ganske dårlig tv-program nå nettop, det het Helt Historisk og det gikk på TV-Norge Søndag 28 Januar kl. 21:00.
Det var veldig mange bra låter i bakgrunnen i dette programmet, og jeg lurte på om noen visste om hvor man kan få en liste over sanger som ble brukt?

Det er så ofte man hører en fin sang man aldri får vite hva heter. Jeg har sjekket http://www.tvnorge.no og produksjonsselskapet, men ikke noe hjelp.

Hvis noen kunne gitt meg et tips ville jeg blitt kjempetakknemlig :)
Gaute
Newbie
Innlegg: 44
Registrert: 18 apr 2006, 11:53
Sted: Stavanger
Kontakt:

Legg inn av Gaute »

Produksjonsselskapet er pliktig å vite dette selv. Men de er vel neppe pliktet til å opplyse publikum om dette på forespørsel. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skulle gjøre det. Så det skal egentlig nytte å kontakte TV Norge om det, eller det aktuelle produksjonsselskapet. Så er det opp til dem å oppføre seg litt ordentlig ;-)
Gaute Tjøstheim
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Lytt til teksten og prøv å trekke ut korte setninger. Prøv så å søk etter disse i Google (eller en annen søkemotor), og sleng på "lyrics" i søkestrengen. Eks: <"It's just another brick in the wall" lyrics>
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
are_e
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 10 mai 2006, 13:16
Sted: Oslo

Legg inn av are_e »

Vet at det ble brukt endel fra platene til Kruder & Dorfmeister på "helt historisk", det ble ihvertfall brukt mye musikk jeg har på cd men jeg husker ikke artist og hvilket spor det er. Også var det en låt som jeg syns er veldig kul som de brukte, den kan jeg finne navn og artist på dersom du ønsker det? :wink:

A
are_e
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 10 mai 2006, 13:16
Sted: Oslo

Legg inn av are_e »

Se om du kan finne 'Cold Water Music' med Aim, den har ihvertfall blitt brukt i alle de helt historisk programmene jeg har sett :wink:

hvorfor syns du programmet var dårlig forresten? Pga. av den helt udugelig filmingen? :roll: Jeg syns det var litt morsomt, men slitsom klipping og litt for overfladisk stil...

A
zstudio.no
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 21 nov 2009, 16:18

Re: Låter på tv programmer

Legg inn av zstudio.no »

Hei! Har du prøvd midomi for iphone. Det er et nyttig program som lytter til låter på radio eller på tv, også sender den deg svar tilbake på artist og tittel på låten. Du kan også nynne for at den skal finne det ut.
Men kanskje du ikke har mulighet til å høre den igjen...
--------- Zweidorff Studio --------
Lydstudio, opptak, miks og redigering, mastring, opplæring i musikkproduksjon, låtskriving
http://www.zstudio.no
Svar